تجار اروپایی اعلام کردند ایران پیشنهادی برای مبادله حدود 200 هزار تن گندم دورم (نوعی گندم سخت و زبر) تازه برداشته شده خود با حداقل 250 هزار تن گندم آسیابی را مطرح کرده است.
کد خبر: ۸۵۷۷۸۰۳
|
۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج،  به نقل از رویترز، تجار اروپایی روز دوشنبه گفتند، سازمان غلات ایران پیشنهادی برای مبادله حدود 200 هزار تن گندم دورم (نوعی گندم سخت و زبر) تازه برداشته شده با حداقل 250 هزار تن گندم آسیابی مطرح کرده است. به گفته تجار، پیشنهادات شرکت ها در این زمینه بایدتا 7 اکتبر به شرکت بازرگانی دولت ایران ارائه شود.

یک تاجر اروپایی گفت: «این اولین باری است که من چنین پیشنهاد مبادله ای از ایران می بینم... با توجه به اینکه به رغم توافق هسته ای تحریم های مالی همچنان پابرجا هستند، این می تواند معامله دشواری باشد، اما می تواند نشانه ای باشد از اینکه ایران در حال بازگشت به بازار واردات گندم است.»

تجار افزودند، ایران پیشنهاد مبادله 8 محموله 25 هزار تنی گندم دورم با حداقل 1.25 برابر گندم آسیابی را مطرح کرده است. ایران در ماه جولای تعرفه های گمرکی را برای واردات گندم و جو توسط شرکت های بخش خصوصی وضع کرد، اما آنها را در ماه سپتامبر لغو کرد.

معاون وزیر کشاورزی ایران روز 26 اوت گفته بود، به دلیل رضایت بخش بودن میزان برداشت گندم داخلی، ایران امسال گندم وارد نخواهد کرد. ایران بر اساس تحریم ها هیچگاه از خرید مواد غذایی محروم نبوده، اما تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا موجب شده تا به دلیل عدم امکان پرداخت پول و دریافت خدمات کشتیرانی، تجارت با ایران دشوار شود.

ارسال نظرات