مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی عنوان کرد:

مشارکت بیش از ۹ هزار جهادگر در خدمت‌رسانی به مناطق محروم

سرهنگ پاسدار احمد حاتمی پورگفت: در شش ماهه نخست سال جاری ۹ هزار و سیصد و هفتاد و شش نفر در قالب اردوهای جهادی به امر خدمت‌رسانی در مناطق محروم مشغول بودند که خوشبختانه توانستیم رضایت عموم مردم این مناطق را جلب کنیم.
کد خبر: ۸۵۷۸۰۱۰
|
۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۳
مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی به ارائه گزارش عملکردی از شش ماهه نخست سال پرداخت و گفت: سازمان بسیج سازندگی پیرو فرمایشات رهبری برای آبادانی و پویایی نظام تلاش کرده و با در اختیار داشتن نیروهای متعهد و متخصص همواره بر این تلاش افزوده است.
وی با اشاره به اقدامات بسیج سازندگی در نیمه نخست سال، اظهار کرد: این سازمان برنامه‌های خود را در قالب بخش‌های سه گانه محرومیت زدایی، اقتصاد مقاومتی و اردوهای جهادی پیش می‌برد و خوشبختانه توانسته رضایت عموم مناطق محروم را جلب کند.

حاتمی‌پور به تشریح برنامه‌های انجام شده در حوزه اردوهای جهادی پرداخت و با اشاره به اینکه اردوها در قالب اعزام‌های یک روزه، سه روزه، هفت، 10 و 12 روزه برگزار می‌شود، تصریح کرد: این اردوها با همکاری دستگاه‌های اجرایی نظیر استانداری، فرمانداران و اقشار متخصص در استان انجام شده است، که در حوزه اردوهای 10 روزه با تعامل بسیج دانش‌آموزی استان، دستگاه‌های اجرایی آموزش و پرورش و اداره نوسازی مدارس 164 مدرسه به طور کامل رنگ‌آمیزی و مرمت شده است.
مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی بابیان این مطلب که در شش ماهه نخست سال 9 هزار و سیصد و هفتاد و شش نفر در قالب اردوهای جهادی به امر خدمت‌رسانی به مناطق محروم مشغول بودند، تصریح کرد: یک هزار و ششصد و سی و دو نفر با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و یکصد میلیون ریال این عملیات را به اتمام رساندند.

حاتمی‌پور با اشاره به اینکه سپاه روح‌الله استان به منظور اجرای اردوهای 5 گانه یک میلیارد و سیصد میلیون تومان هزینه کرده است، افزود: از این مبلغ  2 میلیارد ریال توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی و مابقی هزینه را سپاه استان تقبل کرده است.
این مقام مسئول اعزام 32 تیم پزشکی و درمانی، آموزش 151 سوادآموز، برپایی 130 کارگاه آموزشی و مشاوره‌های قبل از ازدواج، افزایش موالید، احداث 64 پروژه عمرانی نظیر ساخت و تجهیز خانه عالم و غیره و کشت زعفران را از دیگر برنامه‌های اجرایی برشمرد.

وی از تحت پوشش قرار گرفتن یک هزار و هشتصد نفر در کلاس‌های آموزشی طرح‌های اقتصاد مقاومتی خبر داد و گفت: پس از برگزاری کلاس‌ها با توجه به حوزه اقتصاد مقاومتی 733 نفر در عرصه‌های مختلف تا سقف دوازده میلیارد تومان وام دریافت کردند.
حاتمی‌پور با اشاره به راه‌اندازی 7 بازارچه فروش محصولات اقتصاد مقاومتی، اضافه کرد: با راه‌اندازی این بازارچه‌ها قصد داشتیم فروشندگانی را که در فروش محصولات خود با مشکل مواجه هستند یا از فضای مناسبی برخوردار نیستند  یاری کنیم.
مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی در پایان، هدف از اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی را ایجاد اشتغال، مهاجرت معکوس به روستا، حمایت از تعاونی‌های تولیدی و معرفی فروشندگان به خریداران با هدف تسهیل فروش محصولات عنوان کرد.

منبع:ایکنا

ارسال نظرات