اولین گروه از کاروان دانش آموزی راهیان نور در قالب 9 اتوبوس از ساری مرکز استان به مناطق عملیاتی غرب کشور در دوره 8ساله دفاع مقدس اعزام شدند.
کد خبر: ۸۵۷۸۰۲۰
|
۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۷



سرهنگ پاسدار علی خادم فرمانده سپاه ساری با اعلام خبر یاد شده گفت: با همکاری آموزش و پرورش نواحی یک و دو ساری قریب به 400 نفر اعم از دانش آموز ، راوی و راهنما در قالب 9 اتوبوس کاروان راهیان نور دانش آموزی را شکل می دهند .

فرمانده سپاه مرکز مازندران افزود: دوره ها اردوی راهیان نور دانش آموزی برای مدت 5 روز تعریف شده که دانش آموزان در مدت حضور در مناطق عملیاتی دفاع مقدس از یادمانها و مناطق مهم و تاثیر گذار بازدید به عمل می اورند.

خادم آشنایی با فرهنگ ایثار و شهادت به موازات درک عینی مناطق توسط دانش آموزان را از جمله اهداف برنامه ها دانست و ادامه داد: حضور راویان خبره و مجرب در کنار هر کاروان در تاثیر گذاری درک فرهنگ ایثار و شهادت قطعا اثر خواهد داشت.

وی اظهار داشت : فرهنگ ایثار و شهادت نشات گرفته از فرهنگ ناب علوی و ولایی است که رزمندگان در آن دوره خالصانه به ندای ولی امر خود لبیک گفته و جان خود را در طبق اخلاص گذاشته بودند که امروزه گاها حب المقام و حب الدنیا برخی ها را علی رغم دارا بودن مقام و جایگاه از ارزشها و خدا دور کرده است که به تعبیر امام (ره) «حب الدنیا کل خطیئه» است.


ارسال نظرات
پر بیننده ها