عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران عنوان کرد
عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران شفافیت قوانین را مهم‌ترین چالش صادرات عنوان کرد و گفت: برخی قوانین موجب افزایش هزینه‌های صادرات شده است.
کد خبر: ۸۵۷۸۰۷۸
|
۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد امیرزاده عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران ، با اشاره به چالش‌های پیش روی صادرات غیرنفتی گفت: در شرایط کنونی شفاف نبودن قوانین یکی از مهم‌ترین موانع پیش روی صادرات است.

وی افزود: اقتصاد یک زنجیره به هم پیوسته است و گران تمام شدن کالاهای وارداتی مورد نیاز بخش تولید موجب می‌شود تا هزینه صادرات نیز افزایش یابد.

امیرزاده تصریح کرد: افزایش هزینه‌ کالاهای صادراتی موجب می‌شود تا کالاهای ما در بازارهای صادراتی امکان رقابت را از دست بدهند.

به گفته عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران برخی قوانین داخلی در رابطه با تولید و بیمه موجب افزایش هزینه‌های تولید شده است که همین امر موجب بالا رفتن هزینه‌های صادرات شده است.

وی در ادامه صحبت‌های خود به سفر هیأت‌های خارجی به ایران نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به علاقمندی اروپایی‌ها به بازار ایران سفر هیأت خارجی را مثبت ارزیابی شود و امید است که نتایج خوبی را در پی داشته باشد.

امیرزاده گفت: با توجه به اینکه هدف سفر هیأت‌های خارجی تولید و همکاری مشترک است این امر می‌تواند تأثیر مثبتی در اقتصاد کشور داشته باشد.
ارسال نظرات