در پی کاهش ذخایر نفت آمریکا و انجام خریدهای فنی قیمت جهانی نفت بیش از 3 دلار افزایش یافت و به 52 دلار و 68 سنت در هر بشکه رسید.
کد خبر: ۸۵۷۸۱۴۹
|
۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از رویترز، در پی انجام خریدهای فنی و حاکی بودن اظهارنظرهای کارشناسان و آمارهای دولت آمریکا از این واقعیت که فزونی عرضه جهانی نفت ممکن است کاهش یابد، قیمت نفت از دیروز تاکنون بیش از 3 دلار در هر بشکه افزایش یافته است.
قیمت نفت برنت دریای شمال دیروز برای سومین جلسه متوالی افزایش یافت و در پایان معاملات روزانه، برای اولین بار در طی یک ماه اخیر به بالای 50 دلار در هر بشکه رسید. این اتفاق پس از آن روی داد که یک گروه صنعتی از کاهش غیرمنتظره حجم ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته گزارش داد.
پیش بینی دولت آمریکا از کاهش عرضه نفت و مشاهده شواهد و قرائنی حاکی از اینکه روسیه، عربستان و دیگر تولید کنندگان بزرگ نفت ممکن است برای حمایت از بازار به دنبال گفت و گوهای بیشتر باشند، عامل اصلی افزایش قیمت نفت از روز گذشته بوده است. کاهش ارزش دلار و خریدهای فنی نیز در رشد قیمت ها موثر بودند.
برخی دلالان نفتی متقاعد شده اند که اکنون شانس کمی وجود دارد که قیمت نفت برنت و نفت خام آمریکا به پایین تر از پایین ترین رقم 6 سال و نیم گذشته که در ماه اوت به ثبت رسید سقوط کند.
جیم ریترزبوشف تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «ما احتمال بازگشت قیمت نفت به 37، 38 دلار را کاهش داده ام... ما بر این عقیده ایم که احتمال کاهش قیمت به زیر این رقم عملا دیگر روی میز قرار ندارد.»
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز، با 2 دلار و 67 سنت، معادل 5.4 درصد افزایش به 51 دلار و 92 سنت رسید. قیمت این نفت در معاملات امروز نیز 76 سنت افزایش داشته و به 52.68 دلار در هر بشکه رسیده است. بر این اساس قیمت این شاخص نفتی در طی 2 روز گذشته 3.43 دلار رشد داشته است.
قیمت نفت خام آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز با 2 دلار و 27 سنت، معادل 4.9 درصد افزایش به 48 دلار و 53 سنت رسید. در معاملات امروز نیز این نفت با رشد قیمت مواجه شده و به 49 دلار و 59 سنت رسیده است.
انستیتوی نفت آمریکا گزارش داد که حجم ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته به 1.2 میلیون بشکه کاهش یافته است.
ارسال نظرات