رییس بنیاد نهج البلاغه استان یزد با اشاره به نقش ظلم در ساقط شدن حکومت‌ها گفت: رژیم آل سعود در ریختن خون بی‌گناهان سابقه تاریخی ده ها ساله دارد و همین موضوع سبب شده صدای خرد شدن استخوان‌های رژیم پوسیده آل سعود به صدا در آید.
کد خبر: ۸۵۷۸۱۷۰
|
۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: رئیس بنیاد نهج البلاغه استان یزد در مصاحبه با عصرسیاست، با اشاره به اینکه تاریخ گورستان حکومت‌ها است اظهار داشت: در طول تاریخ حکومت‌های زیادی شکل گرفته قوام یافته و سپس سقوط کرده اند و اکنون از بسیاری از ان‌ها حتی نامی نمانده است و فراموش شده اند در صورتی که در زمان خویش دارای اقتدار و شکوه و عظمت زیادی بوده اند.

حجت الاسلام محمدرضا ابویی افزود: در شکل گیری این چرخه افول یکسری از عوامل دخیل است که در تسریع اضمحلال نقش موثری ایفا می کند و بودند حکومت هایی که با وجود توطئه‌هایی که هر یک از ان ها برای براندازی آن‌ها کافی بوده است به راه خود ادامه داده اند که حکومت حضرت علی ع یکی از این موارد است که توطئه هایی که حضرت علی در همان ابتدای حکومتشان با آن روبه رو بودند کافی بود تا کمر حکومت را بشکند اما حکومت علوی با وجود همه توطئه ها به راه خود ادامه داد و فتنه‌های بی شماری چون جمل، صفین و نهروان را از سر گذراند که بقای حکومت با وجود این همه فتنه شگفتی آفرین بوده است.

وی تأکید کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیز یکی از همین نظام ها است که با وجود توطئه های بزرگی که خیلی‌ها یکی از آن‌ها را برای سرنگونی ان مفید می دانستند به راه خود ادامه می دهد که فتنه کسیل داشتن صدام به سمت ایران یکی از همین موارد بود که قصد داشتند یک هفته ای تهران را فتح کنند اما لطف خدا و گره خوردن امت با ولایت آن‌ها رابه خاک سیاه نشاند.

این مدرس دانشگاه یزد در ادامه افزود: دولت آمریکا با اجرای تحریم‌ها علنا اعلام کرد نظام ایران را ساقط می کند اما پایداری مردم باعث شد بارها بر ناکارآمدی تحریم‌ها اعتراف کنند که به سلامت گذشتن ایران از این توطئه‌ها موجبات تعجب همگان را فراهم آورده است.

ابویی تصریح کرد: در روایات اسلامی زوال حکومت‌ها در تمایل آن‌ها به ظلم معرفی شده است و حضرت علی ع در این باره می فرمایند: کسی که در حکومت او ستم شود حکومت او ضایع می‌شود. همچنین در نامه حضرت علی ع به مالک اشتر آمده است: ای مالک از خون ریزی ناحق بپرهیز زیرا هیچ چیز بیش از خون ریزی حکومت را به زوال نکشاند ، رشته عمر را نبرد و بازخواست الهی را در پی دارد.

رئیس بنیاد نهج البلاغه عنوان کرد: حضرت علی (ع) در جای دیگری می‌فرمایند: خداوند در روز داوری اولین محکمه‌ای برپا می کند درباره خون‌های به ناحق ریخته شده است. رژیم آل سعود در ریختن خون بی‌گناهان سابقه تاریخی ده ها ساله دارد و همین موضوع سبب شده است با وجود اینکه این رژیم همه ساله بر منابع مالی و نظامی خود می‌افزاید اما صدای خورد شدن استخوان‌های رژیم پوسیده آل سعود به صدا در آمده است.

وی در پایان حاکمیت عدل، احیای شعاعر دینی و رسیدگی به فقرا، پرهیز از افراط و تفریطو رعایت جوانب اخلاق و صداقت را رمز پایداری نظام و حکومت‌ها دانست و تاکید کرد آل سعود محکوم به زوال است.

 

ارسال نظرات