خبرهای داغ:
یکی از مراجع تقلید گفت: برجام یک مسئله تاریخی است که نمایندگان مجلس باید در یک فضای آرام تمام مسائل آن را مورد بررسی قرار دهند تا پس از تصویب آن پشیمان نشوند.
کد خبر: ۸۵۷۸۲۱۵
|
۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی صبح امروز در جلسه درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به اینکه برخی قرآن کریم را تنها می‌خوانند، اظهار کرد: خواندن قرآن‌کریم به تنهایی کافی نیست بلکه باید به آیات قرآن‌کریم عمل کرد.

وی با اشاره به حادثه تلخ منا، گفت: باید مقصران اصلی این حادثه شناسایی و مجازات شوند، باید مدیریت مکه و مدینه از دست آل سعود خارج شود زیرا آنان به شیوه قبیله‌ای این دو مکان الهی را اداره می‌کنند در حالی که مدیریت قبیله‌ای برای عصر جاهلیت بوده است.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه آل سعود ارتباط تنگاتنگی با آمریکا دارد گفت: هیچ ظلمی بالاتر از کشتن کودکان و زنان و تخریب مساجد نیست.

آیت‌الله نوری‌همدانی تصریح کرد: امروز جهان، یک دنیای آرام نیست، باید طلاب در تبلیغ به این مسائل توجه داشته باشند و به مردم آنها را گوشزد کنند.

وی با اشاره به اینکه برای تصویب برجام چندین ماه با کشورهای مختلف به مذاکره نشسته‌‌ایم، گفت: تیم مذاکره کننده ایران، افرادی امین هستند اما به گروه‌های مذاکره کننده دیگر کشورها نمی‌توان اطمینان کرد زیرا که آنان چندین بار خلاف وعده‌های خود عمل کرده‌اند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: برجام یک مسئله تاریخی است از همین رو باید منافع کل دولت و ملت را مورد بررسی قرار داد تا آیندگان نگویند چرا این برجام به تصویب رسیده است.

آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به اینکه ایران خط‌ قرمزهای دارد که باید آنان رعایت شود، گفت: هیچگاه اجازه نخواهیم داد که کشورهای دیگر از مراکز نظامی ایران بازدید کنند و با دانشمندان هسته‌ای ما به گفت‌وگو بنشینند.

وی بیان کرد: در مجلس برجام در حال بررسی است و ما از تمام کسانی که این موضوع را مورد بررسی قرار داده‌اند خواهش می‌کنیم در یک فضای صمیمانه این موضوعات را مورد بررسی قرار دهند تا منافع ایران و خطوط قرمز و معنویت رهبر معظم انقلاب حفظ شود.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه نباید حادثه منا و مسجد الاقصی فراموش شود، گفت: باید آل سعود پاسخگویی کشتار مردم یمن باشد و از سوی دیگر باید به این جنایات خود پایان دهد.

آیت‌الله نوری‌همدانی تاکید کرد: طلاب برای تبلیغ باید نسبت به همه مسائل آگاهی داشته باشند و یک موضوع را برای سخن گفتن انتخاب کنند و از سوی دیگر در مسیر تبلیغ باید ذوق و ابتکار داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه طلاب باید با مردم تواضع داشته باشند، گفت: از آنجایی که کل یوم عاشوراست طلاب باید افکار یزیدی را که امروز در جامعه وجود دارد را سعی کنند با رفتار و سخنان خود از بین ببرند.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: اهل بیت (ع) تاکید ویژه‌ای بر احیای مبانی دینی داشته‌اند که در این راستا باید تلاش کنیم فریضه امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه ترویج دهیم.

آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به اینکه طلاب شاگردان امام عصر (عج) هستند، گفت: طلاب باید در مسیر ائمه اطهار (ع) گام بردارند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها