بی کفایتی آل سعود در مناسک حج ، قلب همه مسلمانان را جریحه دار کرد

علمای اهل سنت استان کردستان ضمن واکنش به فاجعه خونین منا آل سعود را مسبب اصلی این حادثه دانستند.
کد خبر: ۸۵۷۸۲۶۳
|
۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، ماموستا ملا جمال کریمی امام جمعه شهرستان بانه، با انتقاد شدید از سوء تدبیر و بی کفایتی آل سعود در اداره مناسک حج، گفت: درست در روزی که جهان اسلام خود را برای برگزاری جشن عید قربان مهیا کرده بودند این فاجعه غمبار قلوب همه مسلمانان را جریحه دار و جهان اسلام را غرق در ماتم و عزا کرد.

حاجی های کشته شده حادثه «منا» شهید هستند / عربستان سعودی مسئول اصلی این حادثه تلخ است

ماموستا مصطفی شیرزادی امام جمعه شهرستان مریوان با بیان اینکه عربستان سعودی میزبان زائران و حاجیان است و تأمین امنیت آنان از ابتدایی ترین وظایف این کشور است، گفت: حاج ها به نیت پاک و صاف به کشور عربستان سفر کرده اند و این بی تفاوتی و اهمال کاری تحمل نمی شود.

ماموستا اهل سنت کردستان گفت: نباید نسبت به این موضوع بی تفاوت بود و کشورها باید وارد عمل شوند و با اندیشیدن تدابیری مانع تکرار اینگونه حوادث ناگوار شوند.

ماموستا شیرزادی بیان کرد: حاجی های جان باخته در این حادثه مرگبار از نظر دین مبین اسلام شهید به حساب می آیند.

حادثه منا نشان از نابسمانی و سوء مدیریت در کنگره عظیم حج است

سید محمد سعید حسینی ماموستای اهل سنت و امام جمعه موقت سنندج ضمن ابراز تاسف درگذشت حجاج ایرانی در حادثه منا، گفت: چنین حادثه ای نشان از نابسمانی و سوء مدیریت در کنگره عظیم حج است و باید بساط آن سریعاً برچیده شود.

وی اظهار کرد: تامین امنیت زائرین خانه خدا باید بیش از پیش مورد توجه دولت عربستان قرار گیرد تا شاهد تکرار چنین رخدادهای ناگواری در خانه خدا نباشیم.

ماموستا حسینی افزود: سال آینده و با مشارکت تمامی کشورهای اسلامی تمامی نابسمانی های حج برطرف شود تا مسلمانان بتوانند در فضای سالم و امن دستورات دینی خود را انجام دهند.

مقامات سعودی توانایی و کفایت برگزاری موسم حج را حتی به نحو عادی ندارند

ماموستا توفیق قربانی امام جمعه شهرستان کامیاران کشته شدن حجاج را در مکه ضایعه بزرگی برای جهان اسلام عنوان کردو این حادثه را باعث جریحه دار شدن قلوب مسلمانان دانست.

ماموستا قربانی در این باره اظهار داشت: گرچه جریان و حادثه پیش آمده در منا بسیار اسفناک و باعث تالم می باشد اما باعث شد که بی توجهی و بی کفایتی آل سعود آشکار شود، لازم است کشورهای اسلامی طی نشستی این قضایا را بررسی کرده و برای مدیریت موسم حج راهکارهایی ارائه دهند.


ارسال نظرات