هانی زاده در نشست تخصصی «از تل آویو تا ریاض؛ رویکردها و راهبردها» مطرح کرد:

فعالیت عربستان و رژیم صهیونیستی علیه وحدت امت اسلامی

عربستان و رژیم صهیونیستی به موازات هم علیه وحدت امت اسلامی فعالیت می کنند و این یکی از مسائل دردناکی است که جهان اسلام از آن رنج می برد.
کد خبر: ۸۵۷۸۲۹۶
|
۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، نشست تخصصی «از تل آویو تا ریاض؛ رویکردها و راهبردها» به همت پژوهشکده مطالعات راهبردی فلسطین با همکاری معاونت بین الملل سازمان بسیج مستضعفین، با حضور اندیشمندان و صاحبنظران حوزه بین الملل برگزار شد.

در این نشست حسن هانی زاده؛ تحلیلگر مسائل خاورمیانه گفت: مفهوم سیستم با حکومت عربستان مطابقت ندارد چرا که بر یک ساختار قبیله ای استوار است و عربستان یکی از بازیگران خرابکار در منطقه است.

وی افزود: تحرک تشیع باعث شد که شکل گیری رژیم صهیونیستی 30 سال به تعویق بیفتد بنابراین از همان زمان رژیم صهیونیستی در صدد بودند که در برابر مکتب تشیع ایستادگی کنند.

هانی زاده گفت: انگلیسی ها آل سعود را به عنوان یک نظام جدید بر عربستان حاکم کردند و از همان زمان نوعی چالش میان تشیع و وهابیت شکل گرفت.

این تحلیلگر مسائل خاورمیانه ادامه داد : از سال 1979 بعد از پیروزی انقلاب اسلامی عربستان از تمام ظرفیت های خود برای مقابله با ایران استفاده کرده و در سال های اخیر در کنار رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

وی افزود: روابط رژیم صهیونیستی و عربستان محکم شده است و در دو سال گذشته از طریق یک خط تلفن مستقیم بین ریاض و تل آویو مسوولین عربستان و رژیم صهیونیستی سیاست های خود را برای جلوگیری از پیشرفت روند مذاکرات ایران با 5+1 در پی گرفته اند.

هانی زاده تأکید کرد: عربستان روزانه 500 هزار بشکه نفت رایگان در اختیار رژیم صهیونیستی قرار می دهد و در جنگ با غزه 10 میلیارد دلار برای سرکوب فلسطین به رژیم صهیونیستی کمک کرد.

وی خاطرنشان کرد: عربستان و رژیم صهیونیستی به موازات هم علیه وحدت امت اسلامی فعالیت می کنند و این یکی از مسائل دردناکی است که جهان اسلام از آن رنج می برد.


ارسال نظرات
آخرین اخبار