بلومبرگ طی گزارشی نوشت: ایران به رغم اینکه با تحریم های غرب دست به گریبان است، اخیرا شاهد افزایش قابل توجه تعداد مراکز خرید بوده است.
کد خبر: ۸۵۷۸۳۴۸
|
۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از بلومبرگ، ایران به رغم اینکه با تحریم های غرب دست به گریبان است، اخیرا شاهد افزایش قابل توجه تعداد مراکز خرید بوده است.  مراکز خرید مدرنی، که برندهای مدرن در آن فروشگاه دارند، در سال های اخیر در پایتخت احداث شده اند. مرکز خریدهای دیگری نیز در حال احداث اند و بیشترین تمرکز بر روی مناطق شمالی شهر تهران است.

اما هیچ کدام از مرکز خریدهای احداث شده در شهر تهران، از نظر وسعت به اندازه مرکز خرید سیتی سنتر شهر اصفهان نیست.

سرامی که این مرکز خرید را ساخته می گوید، این بزرگترین مرکز خرید ساخته شده در منطقه خاورمیانه پس از مرکز خرید دوبی مال است. این مرکز خرید دارای یک دانشگاه، یک موزه، یک پارک و یک تالار عروسی است. سرامی امیدوار است یک هتل 5 ستاره، یک مرکز بهداشتی و درمانی و یک منطقه مالی نیز در کنار سیتی سنتر اصفهان احداث شود.

به گفته وی، هزینه کل پروژه یک میلیارد دلار بوده که بخش عمده آن توسط خود وی تامین شده و مابقی بین یک سرمایه گذار در راس الخیمه امارات و سرمایه گذاری در سوئیس تقسیم شده است.

سازنده این مرکز خرید می گوید وقتی تحریم ها برداشته شود، تمایل دارد با فعالان اقتصادی خارجی همکاری کند. وی به خصوص تمایل دارد با یک چهره پرنفوذ آمریکا در صنعت هتلداری همکاری نماید.

سخنگوی دونالد ترامپ، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و احتمالا مشهورترین آمریکایی فعال در زمینه توسعه هتلداری از اظهارنظر در این زمینه خودداری کرده است.

ارسال نظرات