رئیس اتحادیه کاشی

رکود کنونی تولیدکنندگان کاشی را ورشکست کرد

همین الان تولید کاشی در کشور قطع شود تا یک سال و نیم موجودی کالا برای عرضه داریم
کد خبر: ۸۵۷۸۳۶۲
|
۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، گودرزی، رئیس اتحادیه کاشی و سرامیک  در رابطه با وضعیت رکود فعلی در بازار بیان داشت: دولت جلوی تورم را گرفته است اما باید فکری هم به حال تولیدکننده‌ها می‌کرد که این کار را متأسفانه نکرده است.

وی ادامه داد: این رکود موجود در نهایت بسیاری تولیدکننده‌ها را ورشکست می‌کند؛ در حال حاضر نیز خیلی‌ها نمی‌توانند زندگی خود را تأمین کنند.

وی تأکید کرد: فشار مالیاتی روزبه‌روز افزایش می‌یابد؛ بدون شک به این دلیل که درآمدهای دولت کاهش یافته بنابراین مجبور است که رو به سوی درامدهای داخلی بیاورد. بزرگترین درامدهای داخلی نیز بحث دریافت مالیات است.

گودرزی افزود: همه این مسائل موجب شده تا فشار مضاعفی بر همه صنوف وارد شود و در این میان نیز بدون شک فشار بر صنوف وابسته به ساختمان بیشتر خواهد بود که تعدادشان نیز کم نبوده و بیش از 200-300 صنف هستند که وابستگی مستقیم و غیرمستقیم به ساختمان دارند.

وی گفت: تا زمانی‌که صنعت ساختمان به راه نیفتد، این رکود روزبه‌روز افزایش پیدا می‌کند.

رئیس اتحادیه کاشی اظهار داشت: تمام کارخانجات تولیدی بهای فروش کالا را پایین‌تر از قیمت تمام شده خود عرضه می‌کنند و این تنها به این سبب است که امرار معاش کنند و زندگی خود را بچرخانند زیرا نمی‌توانند از صنعت یا تولید خارج شوند.

وی تصریح کرد: آیا غیر از این است که اگر چند کارخانه ورشکست شود نیروهای انسانی بیکار شوند و بالتبع آن هزار مشکل و معضل برای اجتماع درست خواهد شد.

وی اضافه کرد: همه تولیدکنندگان مجبور هستند که فعلا با این وضعیت بسازند و به طریقی تولید و صنعت خود را ادامه دهند، اما اگر این  شرایط ادامه پیدا کند،کارخانه‌ها ورشکست شده و کارخانه‌های بزرگ‌تر کارخانه‌های کوچک‌تر را خریداری می‌کنند.

وی بیان داشت: در حال حاضر انبارهای تولید‌کننده و توزیع‌کننده مملو از کالا است و خریداری هم در کار نیست، همین امروز اگر تولید کاشی و سرامیک در کشور قطع شود حداقل تا یک سال و نیم موجودی کالا برای عرضه داریم.

گودرزی گفت: بحث رکود حتی بر روی صنف خوراکی هم تأثیر گذاشته چه برسد به صنف ساختمانی، هم صنف آهن‌آلات، هم صنف کاشی و سرامیک و حتی پرده‌های خانه هم دچار شکل و معضل شدند.

وی با بیان این که در چنین شرایطی این بی رونقی طبیعی است، اظهار داشت: دیگر خرید و فروش ملک وجود ندارد که فردی که ملک جدید خریداری می‌کند پرده جدید هم خریداری کند.

وی اظهار داشت: پدر من تولیدکننده کاشی و سرامیک بوده است و از تولیدکنندگان قدیم و سنتی هستیم؛ من از کودکی در این صنف بودم؛ به طور مستقیم خودم از نیمه دوم سال 1358 در این صنف شروع به کار کرد.

گودرزی تأکید کرد: به جرأت می‌توانم بگویم که رکود این دو ساله را در تمامی مدت فعالیتم تجربه نکرده بودم، بنظر من بعد از رکودی که به دهه 40 بازمی‌گردد؛ چنین رکودی بی سابقه بوده است.

وی افزود: الآن کسانی که سن بالایی دارند و حدود 60-70 سال عمر کردند، این زمان را با همان دوره دهه 40 مقایسه می‌کنند.

رئیس اتحادیه کاشی گفت: فشارهای بانکی اعم از این‌که بسیاری از تسهیلات بانکی از ساختمان‌سازها گرفته شده است، مشکلاتی است که به مرور زمان اضافه می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر دولت فکری برای این موضوع نکند، مشکلات بیشتر هم خواهد شد، دولت تمام تلاشش را برای گرفتن جلوی تورم را کرده است تاکنون هم بسیار موفق بوده ولی باید تکلیف رکود مشخص شود.

وی عنوان کرد: بدترین نوع رکود، رکود تورمی است؛ رونق تورمی بهتر است یعنی تورم داشته باشیم اما در بازار هم رونق وجود داشته باشد، به مراتب بهتر از این است که تورم داشته باشیم و رکود در مملکت حاکم باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: الان قیمت کالایی پایین نیامده است اما خرید و فروشی هم صورت نمی‌گیرد و این برای اقتصاد کشور وضعیت خوبی نیست.

ارسال نظرات
آخرین اخبار