خبرهای داغ:
مدير شبكه ملي وارثون گفت: موضوع هسته ای دستاویز و بهانه ای برای مقابله با اسلام و دست کشیدن ملت ایران از آرمانهایش است.
کد خبر: ۸۵۷۸۴۰۳
|
۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسیج در سمنان، حجت‌السلام و المسلمین حسین جوشقانی در نشست اخلاقي كه با حضور پاسداران سپاه قائم آل محمد(عج)‌ در حسينيه ثارالله اين يگان برگزار شد، اظهار داشت: علومي هستند كه حتي با داشتن مدارك عاليه دانشگاهي و حوزوي و با هر گرايشي بدان نيازمند هستیم و در صورت مجهز كردن خود بدين علوم سرانجامي نيك يا فرجامي شوم خواهیم داشت.

وي افزود: بر اساس روایتی از امام کاظم (ع) که فرمودند« وَجَدْتُ عِلْمَ النّاسِ في أرْبَع: أَوَّلُها أنْ تَعْرِفَ رَبَّكَ، وَالثّانِيَةُ أنْ تَعْرِفَ ما صَنَعَ بِكَ، وَالثّالِثَةُ أنْ تَعْرِفَ ما أرادَ مِنْكَ، وَالرّبِعَةُ أنْ تَعْرِفَ ما يُخْرِجُكَ عَنْ دينِكَ»؛ بايد چهار علم خداشناسي، نعمت‌شناسي، هدف شناسي و آسيب‌شناسي را فرا گيريم تا كامياب شويم و حقايق جهان هستي را دريابيم.

مدير شبكه ملي وارثون با بيان اينكه براي هر عمل و سخن انسان سه مشتري وجود دارد، گفت:‌ شيطان، مردم و خداوند سه مشتري اعمال و رفتار و سكنات انسان است.

جوشقانی بیان کرد: بهترين مشتري خداوند است؛ چرا كه اگر خريدار عملي ابليس باشد چيزي جز نكبت و بدبختي عايد انسان نمي‌شود، اگر خريدارش مردم باشند آنگاه انسان بميرد به این کلام که «اي واي مُرد» خلاصه مي شود؛ اما اگر انسان با خدا معامله كنند و براي خداوند سختي‌ها را تحمل كنند خداوند مي‌گويد هر چه مي‌خواهي بخواه، من اجابت می کنم.

مدير شبكه ملي وارثون افزود: شهدای ما در جبهه ها عکس بچه هایشان در جیبشان بود؛ اما هرگز به آننگاه نمی کردند تا مبادا حلقه اتصالشان با معبودشان قطع شود و وقتی به آنها می گفتند حداقل یک به عکس فرزندت نگاه کن، می گفت از عملیات برگردم بعد نگاه می کنم، می ترسیدند پایشان بلرزد و اینها اینگونه معامله کردند با خدا که خداوند بهترین روزی یعنی شهادت را نصیبشان کرد.

جوشقانی گفت: انسانی که دارای درآمد و جایگاه و رفاه نسبی است؛ اما آرامش ندارد؛ به دلیل این است که از ذکر و یاد خداوند رویگردان شده است.

وی بيان داشت: در طول حيات انسان ممكن است با مصائبي روبه‌رو شود؛ اولين اين بلاها لطف خداست، دوم بلاي تطهيري، ‌سوم بلاي وضعي و چهارم بلاي قهري است.

مدير شبكه ملي وارثون با بیان اینکه ‌بلاهاي وضعي بلايي است، بر اثر گناه فردي بر انسان عارض مي‌شود و بلاهاي قهري، اثر گناهان اجتماعي است، تصریح کرد:‌ امروز در كمال تأسف بايد بگوييم روح امر به معروف و نهي از منكر از جامعه رخت بربسته و روح بي‌غيرتي و گرفتاري‌ها زنده شده است.

مدير شبكه ملي وارثون با بيان اينكه شما پاسداران بايد قيام و قعود و نشست و برخواستتان به گونه‌اي باشد كه از لباس شما بوي شهادت و معنويت به مشام برسد،‌ افزود: ‌برخي شهدا همچون ابوترابي‌ها وجودشان يك يگان و منطقه را زيررو مي‌كرد.

جوشقانی اظهار داشت: متأسفانه خدا و انگيزه‌هاي الهي، ‌خدامحوري و ايمان در زندگي‌ها كمرنگ شده است و دچار بدبختي و سختي و مشكل مي‌شويم مشكلش را در جاي ديگر مي‌جوييم در حالي كه مشكل خود ما هستيم كه سبك زندگيمان تغيير كرده است و به معنويت بي توجه شده‌ايم.

وی با اشاره به داستان حضرت ابراهیم (ع) و اتکال آن حضرت به پروردگار و در نهایت کامیابی و نجات ایشان از آتشی که نمرودیان بر پا کردند، بيان داشت: آتش حقد و كينه و حسد دشمنان همواره با نور خدا خاموش مي شود به شرط اينكه انسان به خداوند متكي باشد.

مديرشبكه ملي وارثون گفت: امام خميني(ره) قدرت لایزال خدا را ديد و امپراتوري‌هاي شرق و غرب عالم در نزد ايشان به اندازه يك پشه هم ارزش نداشت و امام با اعتقادي راسخ با اين پشتوانه الهي فرمودند كه آنها هيچ غلطي نمي‌توانند بكنند، چون قدرت مطلق خداست.

جوشقانی با بیان اینکه امروز شرایط منطقه را می‌بینیم که دشمنان به خون شیعیان تشنه‌اند و همه گروه‌های تکفیری، داعش، آل‌سعود، آمریکا و صهیونیسم برای انهدام شیعه و اسلام است و آن‌ها می‌خواهند صدای «اشهد ان علی ولی الله» در ایران خاموش شود، تصریح کرد: دین، هویت و عزت چیزی است که آن‌ها نمی‌خواهند اثری از آن باقی بماند؛ وگرنه این بحث هسته‌ای بهانه است تا ما از آرمان‌هایمان دست بکشیم و رژیم صهیونیستی را در منطقه به رسمیت بشناسیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها