طرح مشاوره ژنتیک قبل ازدواج در اداره بهزیستی شهرستان اشکذر

صبح امروز با حضور مدیر کل بهزیستی یزد،فرماندار اشکذر و مسئولین شهرستان اشکذر طرح مشاوره ژنتیک قبل ازدواج در محل اداره بهزیستی اشکذر افتتاح شد.
کد خبر: ۸۵۷۸۴۰۴
|
۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از اشکذر، صبح امروز با حضور مدیر کل بهزیستی یزد،فرماندار اشکذر و مسئولین شهرستان اشکذر طرح مشاوره ژنتیک قبل ازدواج در محل اداره بهزیستی شهرستان افتتاح شد.

مدیرکل بهزیستی استان یزد در نشستی که قبل از افتتاح مشاوره ژنتیک قبل ازدواج با مسئولین شهرستان اشکذر داشت به عواملی که هر فرد به مشکل معلولیت دچار می شود اشاره کرد و گفت: محیط و ژنتیک دو عاملی هستند که یک فرد را به معلولیت دچار می کند.

"جلیلی عفتی” ادامه داد: تصادفات که زیر مجموعه عامل محیطی است یکی از عوامل معلولیت می باشد که قشر جوان بیشتر در معرض این خطر هستند.

وی به یکی دیگر از عواملی که فرد به معلولیت دچار می شود پرداخت و گفت: عامل ژنتیک بحثی است که در مشاوره ژنتیک به آن پرداخته می شود و با مشاوره دادن به زوج های جوان تلاش می شود تا از معلولیت نوزاد هایشان جلوگیری شود.

عفتی به جایگاه خوب استان یزد در بین استان های کشور در  طرح مشاوره ژنتیک قبل ازدواج اشاره کرد و خاطر نشان کرد:چهار شهرستان استان یزد از جمله شهرستان اشکذر به طرح مشاوره ژنتیک قبل ازدواج مجهز شده اند.

ارسال نظرات