دبیر هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی،‌ محلی استان اردبیل گفت: جشنواره فرهنگی، ورزشی «آنا» در پاسداشت مقام شامخ زنان و روز ملی روستا فردا در پارس‌آباد برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۵۷۸۴۴۱
|
۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، بهنام دانشی، در جلسه هماهنگی برگزاری این جشنواره در اردبیل اظهار کرد: این جشنواره در روستای اجیرلوی پارس‌آباد برگزار شده و برگزاری آن همراه با برنامه‌های فرهنگی و مسابقات بومی، محلی و همچنین تدارک برنامه‌های جانبی است.

وی تصریح کرد: در کنار برگزاری این جشنواره مسابقات بومی، محلی، پخت نان و آش محلی و عرضه آن به مردم و شرکت‌کنندگان در اولویت است تا در حال و هوایی بهتر و مطلوب‌تر بتوان در این حوزه کار جدی و اساسی را به انجام رساند.

دبیر هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی،‌ محلی استان برگزاری مسابقات بومی، محلی نظیر «طناب‌کشی»، «بش داش»، «حمل کوزه با آب و لالیغ قاپدی» در قالب این جشنواره برگزار می‌شود.

دانشی گفت: یکی از بخش‌های جالب این جشنواره انتخاب مسن‌ترین زن شرکت‌کننده در این جشنواره است که سعی می‌کنیم از او تجلیل کنیم.

وی سیاست فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی، محلی را با هماهنگی وزارت ورزش و جوانان، برگزاری رویدادهای ورزشی در مناطق روستایی اعلام کرد و افزود: 12 تا 15 مهر ماه این جشنواره در استان‌های مختلف در حال برگزاری است که در استان اردبیل نیز در دورترین و پرجمعیت‌ترین روستای استان این برنامه برگزار می‌شود.

دانشی با تکریم و تجلیل از مقام زنان پرتلاش روستایی و عشایری هدف از برگزاری این رویداد را انتخاب بهترین ورزشکاران و توانمندترین زنان روستایی اعلام کرد و ادامه داد: امیدواریم برگزاری این رویداد زمینه تحول و تحرک‌بخشی به ورزش روستایی را بیشتر و بهتر فراهم آورد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: برگزاری رویدادهای ورزشی آن هم در مناطق محروم و روستایی می‌تواند زمینه‌ساز تحول و تحرک بیشتر و حرکت‌های جهشی در حوزه توانمندسازی نیروهای انسانی و جوانان حاضر در مناطق روستایی و عشایری باشد.

دانشی اضافه کرد:‌ ما در مناسبت‌های مختلف شاهد برگزاری جشنواره‌های فرهنگی، ورزشی با رویکردهای مختلف بودیم که قطعاً خروجی آن به انسجام و وحدت عمل بیشتر در همگانی کردن ورزش در این مناطق منجر شده است.

ارسال نظرات