مدیر کل گمرکات استان اردبیل:

صادرات گمرک بیله سوار در ماه شهریور به مرز 11 میلیون دلار رسید/ سیب زمینی در صدر صادرات گمرکی

مدیر کل گمرکات استان اردبیل، صادرات شهریور ماه گمرک بیله سوار را ۱۰ میلیون و ۹۱۲ هزار و ۴۲۵ دلار عنوان کرد و بیان داشت: وزن محصولات صادراتی، 8 میلیون و ۴۹۱ هزار و ۹۴۶ کیلوگرم است.
کد خبر: ۸۵۷۸۴۵۴
|
۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل به نقل از مهر، رسول صفریان، با اعلام این خبر اظهار داشت: وزن صادراتی استان در شش ماهه نخست سال را ۳۴ میلیون و ۷۳۸ هزار و ۱۸۱ کیلوگرم اعلام کرد و افزود: از این مقدار ۱۷ میلیون و ۸۱۶ هزار و ۶۷۹ کیلوگرم وزن صادراتی محصول سیب زمینی بوده است.

وی اضافه کرد: ارزش صادرات استان در شش ماهه نخست سال نیز ۳۱ میلیون و ۷۱ هزار و ۱۶۱ دلار بوده است که باز از این مقدار هشت میلیون و ۲۶۳ هزار و ۷۳۳ دلار متعلق به سیب زمینی است.

مدیر کل گمرکات استان با بیان اینکه تنوع محصولات صادراتی استان به ۶۴ قلم کالا می رسد، اضافه کرد: در شهریور ماه امسال وزن محصولات صادراتی از گمرک اردبیل یک میلیون و ۴۶۷ هزار و ۳۷ کیلوگرم بوده و ارزش صادراتی از این گمرک نیز یک میلیون و ۷۰۱ هزار و ۱۶۱ دلار است.

صفریان با بیان اینکه ۱۵ قلم کالا طی ماه گذشته از گمرک اردبیل صادر شده است، در خصوص وضعیت صادرات گمرک بیله سوار ادامه داد: در گمرک بیله سوار تنوع محصولات به مراتب بیشتر بوده و به ۲۸ قلم کالا می رسد.

وی وضعیت صادرات شهریور ماه گمرک بیله سوار را ۱۰ میلیون و ۹۱۲ هزار و ۴۲۵ دلار عنوان کرد و بیان داشت: وزن محصولات صادراتی نیز هشت میلیون و ۴۹۱ هزار و ۹۴۶ کیلوگرم است.

وی تاکید کرد: وزن و ارزش صادرات محصول سیب زمینی به عنوان مهمترین محصول صادراتی از گمرک اردبیل به مراتب بیشتر از گمرک بیله سوار است.

مدیر کل گمرکات استان عمده محصولات صادراتی را سیب زمینی، مصنوعات پلاستیکی و پیاز برشمرد و تاکید کرد: در سه ماهه نخست سال به نسبت مدت مشابه سال قبل ارزش صادراتی کاهش یافته است.

ارسال نظرات