فرمانده انتظامی اردکان :

بیشترین آمار تصادفات و سرقت ها در اردکان مربوط به موتورسیکلت هاست

فرمانده انتظامی اردکان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت : 60 درصد از آمار سرقت ها در این شهرستان مربوط به سرقت موتورسیکلت است .
کد خبر: ۸۵۷۸۵۰۳
|
۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان؛ سرهنگ سید رضا صادقیان در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه اردکان با بیان این مطلب که مردم این شهرستان هنوز احساس شرایط قبل را دارند گفت : آنها موتورسیکلت خود را در معابر و بدون قفل و زنجیر رها می کنند .

وی از مردم خواست تا با رعایت نکات ایمنی و تجهیز موتورسیکلت خود به قفل و زنجیر تلاش کنند تا آمار سرقت را پایین بیاورند چرا که با این کار شاهد کاهش 50 درصدی سرقت ها در شهرستان خواهیم بود .

سرهنگ صادقیان اظهار داشت: در سال گذشته، تصادفات جرحی درون شهری 21 درصد و تصادفات جرحی برون شهری 16درصد کاهش داشته است و در همین راستا تعداد مجروحین برون شهری 16درصد و تعداد مجروحین درون شهری 24 درصد و مجروحین برون شهری 35 درصد کاهش یافته است .

وی با اشاره به اینکه بر اثر تصادفات درون شهری 297 نفر و در تصادفات برون شهری 245 نفر مجروح شده اند افزود : این آمار نشان دهنده آن است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته مجروحان برون شهری 24 درصد و مجروحان درون شهری 35 درصد کاهش یافته است .

فرمانده انتظامی اردکان گفت : در این مدت در تصادفات درون شهری 6 نفر فوت کرده اند که نسبت به سال گذشته 14 درصد کاهش یافته است .

سرهنگ صادقیان با بیان اینکه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 4 درصد کاهش فوتی داشته ایم اظهار داشت : در تصادفات برون شهری هم متأسفانه 24 نفر از هموطنانمان را از دست داده ایم .

وی گفت : بیشترین آمار تصادفات درون شهری به موتورسیکلت ها و راکبین بدون کلاه ایمنی اختصاص یافته است .

فرمانده انتظامی اردکان در ادامه با اشاره به اینکه کشف مواد مخدر نسبت به سال گذشته 15درصد افزایش یافته است افزود : حدود 275 کیلوگرم انواع مواد مخدر صنعتی و سنتی در این شهرستان کشف و ضبط شده است .

وی با بیان اینکه در زمینه تردد اتباع غیرمجاز بیگانه بیش از 850 نفر در سطح شهرستان جمع آوری و طرد شده اند تصریح کرد : در رابطه با قاچاق انسان و اتباع بیگانه 8 مورد توقیف خودرو نیز داشته ایم .

سرهنگ سید رضا صادقیان افزود : در سالی که گذشت 15 قبضه سلاح شکاری غیر مجاز ، 306 دستگاه ماهواره و بیش از 1547 قلم محصول ضد فرهنگی در سطح شهرستان جمع آوری شده است .

وی گفت : کسانی هستند که با ایجاد آلودگی صوتی در کاروان ها ، مراسمات ، جشن ها و مناسبت ها باعث مزاحمت همشهریان می شوند که 57 مورد از این آلودگی های صوتی مربوط به خودرو بوده که افراد خاطی دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شده اند و 115 نوع دستگاه موتورسیکلت که صرفا آلودگی صوتی داشته اند توقیف شده است .

فرمانده انتظامی اردکان گفت : در رابطه با کاروان های عروسی که در سطح شهرستان ایجاد مزاحمت و آلودگی صوتی برای همشهریان کرده اند 8 پرونده قضایی تشکیل داده ایم و متهمین هم به مراجع قضایی معرفی شده اند .

وی در ادامه با اشاره به اینکه در هفته نیروی انتظامی نیز کشفیات مواد مخدر داشته ایم افزود : در این رابطه و در اقدامی بی سابقه یک نفر دستگیر شده است که دو کیلو و 500 گرم مواد مخدر را در معده خودش جاسازی کرده بود.

سرهنگ صادقیان گفت : کشف 200 گرم شیشه در کفش زنانه ساقه بلند ، کشف 5 تن و 700 کیلو برنج قاچاق ، کشف 480 متر انواع پارچه ، دستگیری 4 نفر قاچاقچی و سایر موارد از جمله فعالیت های این هفته ناجا در اردکان بوده است .

ارسال نظرات
آخرین اخبار