خبرهای داغ:
کد خبر: ۸۵۷۸۵۴۸
|
۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج، روزنامه کیهان در یادداشتی تحت عنوان «ائتلاف جدید و روزهای سیاه داعش» نوشت: حدود یک هفته از تشکیل ائتلاف جدیدی با «محوریت» ایران و روسیه و با «مشارکت» عراق و سوریه علیه داعش می‌گذرد. این ائتلاف در همین عمر چند روزه خود توانسته، فقط با بمباران هوایی و حملات دریایی کمر داعش را بشکند. این ائتلاف که حزب‌الله لبنان نیز به کمکش شتافته به درخواست رسمی سوریه و در خاک این کشور به شکل قانونی در حال قلع و قمع تکفیری‌هاست. طبق آخرین گزارش‌ها، ائتلاف جدید در این مدت بسیار کوتاه، بیش از 112 موضع مهم تکفیری‌ها (از جمله 20 مقر فرماندهی) در سوریه را هدف قرار داده و علاوه بر هلاکت شمار زیادی از تروریست‌ها و تجهیزات نظامی آنها، موجب فرار یا تسلیم شدن دست‌کم 4 هزار تروریست تکفیری شده است. به گفته مقامات سوری، 40 درصد زیرساخت‌های اهدایی غرب و آل سعود به داعش با حملات هوایی چند روزه ائتلاف، نابود شد.
 در موفقیت این ائتلاف همین بس که، هنوز کار خود را به طور کامل شروع نکرده،52 مفتی آل سعود این بار به صورت علنی، علیه آن حکم جهاد داده، ناتو و برژینسکی و اوباما را وادار به کشیدن خط و نشان کرده و 45 گروه بدنام تکفیری- تروریستی را نیز به صدور حکم جهاد علیه ایران و سوریه واداشته است. درخواست بغداد برای حمله این ائتلاف به تروریست‌ها در عراق، دلیل محکم دیگری است بر موفقیت این ائتلاف.  اما ائتلاف دروغین و 60 جانبه آمریکا که در عمر نزدیک به یک ساله‌اش، جز تخریب زیرساخت‌های سوریه  و هدف قرار دادن پادگان‌های ارتش عراق به جای داعش و کشتار غیر نظامیان دستاوردی نداشته، به سختی با این ائتلاف مخالفت می‌کند. در این‌باره گفتنی‌هایی وجود دارد:
1- تشکیل این ائتلاف، فواید کمی و کیفی فراوانی در پی داشته و دارد که برخی از آنها، شاید به اندازه اهداف اصلی آن یعنی نابودی تکفیری‌ها مهم باشد. ائتلاف پنج‌جانبه و حقیقی ضد داعش پرده از چهره ائتلاف شیطانی آمریکا برداشت. این که مفتی‌های سعودی، گروه‌های بدنام تروریستی، ناتو، آمریکا و مرتجعین عرب همزمان و یکصدا علیه این ائتلاف خیز بر می‌دارند، چه معنایی دارد؟ چند روز پیش، شبکه خبری العربیه این معنی را به خوبی فهمید آنجا که نوشت: باراک اوباما پیش از آغاز حملات ائتلاف جدید هشدار داده بود که، حملات روسیه به تروریست‌ها باعث اتحاد تکفیری‌ها و اعلام جهاد آنها علیه روسیه می‌شود! اوباما با آن هشدار و این مخالفتِ هماهنگ خود با تکفیری‌های وهابی، در واقع پرده از چهره کریه و شیطانی ائتلاف خود  با تروریست‌ها برداشت. ائتلاف آمریکا، مرتجعین عرب، رژیم صهیونیستی و تروریست‌های تکفیری که اکنون آشکارا و در یک جبهه، علیه ائتلاف روسیه، ایران، عراق، سوریه و حزب‌الله صف‌آرایی کرده‌اند. این ائتلاف حقیقی، همچنین بی‌خاصیتی ائتلاف دروغین 60 جانبه آمریکایی‌ها را برملا کرد.
2- ائتلاف به اصطلاح ضد داعش آمریکا  اکنون چند نگرانی جدی دارد. این که روسیه بدون توجه به تقسیم‌بندی‌های مضحکی که آمریکا برای تروریست‌ها ترتیب داده، اقدام به قلع و قمع همه آنها به صورت یکجا می‌کند، یکی از این نگرانی‌هاست. ارتش آزاد سوریه، جبهه النصره، داعش، دوستان سوریه، جبهه اسلامی آزادی‌بخش سوریه، گردان‌های الفاروق، گردان‌های التوحید، معارضان میانه‌رو و... تقسیم‌بندی‌هایی هستند که غرب پس از جنایات قرون وسطایی تکفیری‌ها و برای توجیه حمایت‌های خود از آنها ترتیب داد. در حالی که همه این گروه‌ها، هم در نحوه جنایات و هم در هدف مشترکند. تقسیم‌بندی‌هایی که به گفته سخنگوی وزارت خارجه روسیه، هیچ کس حتی خود آمریکایی‌ها قادر به تشخیص آنها از یکدیگر نیست و کسی نمی‌داند آنها کجا هستند! آنطور که رسانه‌ها و مقامات غربی می‌گویند، ائتلاف 5 جانبه ضد داعش، همه این گروه‌های تروریستی را یکجا درهم می‌کوبد، و این طبیعتا به مذاق غرب خوش نمی‌آید چرا که، مبارزه حقیقی با تروریست‌ها، یک پیروز بزرگ خواهد داشت و آن بشار اسد و مقاومت منطقه است.
3- تشکیل ائتلافی که در کمتر از یک هفته، شاخ غول داعش را می‌شکند و هیبت پوشالی که به واسطه جنایت‌های وحشیانه برای داعش ساخته بودند را  محو می‌کند، قطعا برای سازندگان این گروه‌های بدنام، خوشایند نیست، بنابر این آمریکا دست روی دست نخواهد گذاشت.  تخریب ائتلاف 5 گانه  نخستین اقدام ائتلاف آمریکایی ضد داعش خواهد بود. البته به گفته پوتین، تخریب این ائتلاف حتی پیش از آغاز نخستین عملیات آن، با اعلام اینکه، «ائتلاف روسیه چندین غیر نظامی را در سوریه کشت» آغاز شد! «کشته شدن غیر نظامیان»، «موثر نبودن حملات علیه داعش»، «تلاش ائتلاف روسیه برای تسلط بر چاه‌های نفت سوریه»، «قصد ائتلاف برای افزایش نفوذ در این کشور» و ... از جمله محورهایی است که برای تخریب ائتلاف جدید، در دستور کار جبهه مقابل قرار خواهد گرفت، که برخی از آنها همانطور که اشاره شد، پیش از آغاز به کار این ائتلاف آغازشده است. برای موثر واقع شدن این تخریب‌ها، تروریست‌های تکفیری نیز به کمک صاحبان خود، خواهند آمد. کشتار وسیع غیرنظامیان، بمباران مساجد، مراسم‌های عروسی و عزا و احتمالا، حملات نه چندان موثر به سفارتخانه‌های برخی کشورهای همسو با آمریکا و بلافاصله، راه‌اندازی تبلیغات علیه ائتلاف روسیه از دیگر روش‌های تخریبی ائتلاف غربی، عبری عربی علیه ائتلاف جدید خواهد بود.
4- وقتی شخصی در تراز «زیبیگنیو برژینسکی»، که تا پیش از این از آمریکا می‌خواست، با اتخاذ تمهیداتی در مقابل روسیه، مانع از وقوع جنگ جهانی سوم شود، ناگهان از تشکیل چنین ائتلافی اینگونه برآشفته شده و صراحتا خواستار مقابله نظامی با روسیه می‌شود (بدون این‌که همچون گذشته از وقوع جنگ جهانی سوم ابراز نگرانی کند) یا ناتو با صدور بیانیه شدیداللحنی ضمن تهدید مسکو، خواستار «توقف فوری» حملات روسیه در سوریه می‌شود، یا ترکیه ظرف 3 روز 3 بار سفیر روسیه را احضار می‌کند، این بدان معنی است که، ائتلاف جدید، درست به هدف زده است. این ائتلاف، اکنون چند قدمی جلوست و ابتکار عمل را نیز  به خوبی در دست گرفته؛ و آمریکا و متحدانش نیز از جدیت این حملات در شوک به سر می‌برند؛ به ویژه پس از ورود نیروی دریایی روسیه به این جنگ و شلیک 25 موشک بلندبرد از دریای خزر به سوریه به نظر می‌رسد، آمریکایی‌ها کاملا غافلگیر شده‌اند.
بنابر این، تا ائتلاف دروغین، خود را جمع و جور نکرده و به زعم خود، مشغول تخریب و تبلیغ است، ائتلاف جدید باید بر شدت حملات خود افزوده  و ضمن جذب کشورهای بیشتر، حتی زمینه تشکیل یک ائتلاف زمینی علیه تکفیری‌های آدمخوار را نیز فورا آماده کند، تا اولا این فاصله همچنان حفظ شود، ثانیا با جذب کشورهای بیشتر، عملا باعث فروپاشی ائتلاف دروغین آمریکایی‌ها شود و ثالثا، تکفیری‌های بیشتری را نابود نماید. اکنون که در حال مطالعه این وجیزه هستید، تاجیکستان، عراق و افغانستان هم خواستار کمک روسیه به آنها برای مبارزه با تروریسم شده‌اند، این یعنی چراغ سبز کشورهایی که با خطر تروریسم مواجهند به ائتلاف جدید ضدداعش. امروز کشورهای بسیار زیادی از خطر گسترش تروریسم وحشت دارند.
5- ائتلاف جدید نشان داد، اگر اراده واقعی باشد، می‌توان بزرگتر از داعش را هم ظرف مدت کوتاهی خرد کرد. خرد کردن تکفیری‌هایی که با استفاده از تاکتیک وحشت، امور خود را پیش برده‌اند، اثرات بسیار مهم و سریعی خواهد داشت. هدف قرار دادن تاکتیک یعنی زدن راهبرد. ایجاد وحشت، تاکتیک داعش است؛ این یعنی، داعش دیگر با بریدن سر و سوزاندن اسرا و ساختن فیلم‌های هالیوودی هم قادر به پیش بردن اهدافش نخواهد بود.  
6- نابودی تروریست‌های تکفیری، فقط به نفع منطقه و مقاومت نیست، به نفع اروپا هم هست. بحران مهاجرتی که امروز دامن اروپاییان - نه آمریکا یا رژیم صهیونیستی- را گرفته، واقعا جدی است. نابودی تکفیری‌ها، میلیون‌ها مهاجری را که وارد اروپا شده و میلیون‌ها مهاجری که در آینده وارد این قاره خواهند شد را به بازگشت مجاب خواهد کرد. اصولا، راه حل اصلی مهار بحران مهاجرت به اروپا، نابودی همین تکفیری‌هاست؛ کاری که ائتلافِ با اراده  ضد داعش در حال انجام آن است و آمریکا و چند کشور اروپایی مثل آلمان، بنا به دلایلی مثل شعله‌ور ماندن جنگ در منطقه  برای چرخیدن چرخ کارخانه‌های اسلحه‌سازی خود، آن را نمی‌خواهند. در واقع اروپایی‌ها بهتر است، برای نجات خود هم که شده، به جمع این ائتلاف بپیوندند تا هم خود و هم جهان هر چه زودتر از شر این حرامی‌ها خلاص شوند. ان‌شاءالله.
ارسال نظرات
پر بیننده ها