صاحب نظران فضای مجازی مضرات شبکه های اجتماعی را برای جوانان تبیین کنند

دادستان عمومی و انقلاب کوثر گفت: حضور فعال صاحب نظران در فضای مجازی و تعریف کارگروه های مختلف توسط نیروهای مجرب از راهکارهای کارآمد در تبیین و مدیریت فضای مجازی بین جوانان است.
کد خبر: ۸۵۷۸۵۵۳
|
۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶

محمد حسین رسول زاده، طی گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج از کوثر، در خصوص کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگی در فضاهای مجازی یا حقیقی اظهار کرد: امروزه بخش عظیمی از رخداد های آسیبهای اجتماعی را شبکه های اجتماعی به وجود می آورند؛ چرا که فعالان سهل اندیش در این فضای غیر امن در کنار اعتیاد و دیگر معضلات اجتماعی زمینه تخریب بنیاد خانواده را به وجود می آورد که لازم است اقدامات لازم در هر حوزه مدیریتی در این خصوص صورت گیرد.

وی با بیان اینکه شبکه های اجتماعی را می توان با مدیریت کارآمد پیش برد اظهار کرد: با همکاری جوانان و افراد صاحب نظر در این حوزه می توان با برگزاری همایش های مختلف و متعدد، آگاه ساختن جوانان و دیگر اقشار جامعه از عامل مخرب شبکه های اجتماعی با استناد بر دلیل و مدرک از خطرات این فضاهای نا امن کاست.

رسول زاده ادامه داد: حضور فعال صاحب نظر و اشخاص فرهنگی، اجتماعی و دینی در این فضا، تعریف کارگروه های مختلف با استفاده از نیروهای مجرب فضای مجازی و همچنین سوق دادن جوانان به اصول دینی و اجتماعی ایران اسلامی از دیگر راهکارهای کارآمد در مدیریت فضای مجازی است.

دادستان عمومی و انقلاب کوثر تصریح کرد: استمرار کار گروه های فضای مجازی در راستای بررسی و ارایه راهکارهای مقابله با فرهنگ وارداتی غرب که همان ابتذال و بی بند و باری از طریق شبکه های اجتماعی و ماهواره ای است از دیگر راهکارهای پیشگیری از وقوع آسیب های اجتماعی به شمار می رود.

این مقام قضایی خاطر نشان کرد: پیشگیری از وقوع جرم و جنایت یا هرگونه آسیب های اجتماعی من جمله اعتیاد و طلاق باعث تثبیت امنیت جدی و پایدار در تمامی زمینه های اجتماعی می شود و ارائه راهکارهای مختلف و مسئولیت پذیری مسئولین فرهنگی ذیربط در کشور می تواند بخشی از الحاق فرهنگ غربی را که ستون خانواده های اسلامی را نشانه رفته است حذف کرد.

رسول زاده هر جرم کوچکی را ضربه بزرگی بر حیثیت اجتماعی برشمرد و گفت: جرم در تمامی لایه های جامعه امکان نفوذ دارد و جبران آن مستلزم پرداخت هزینه های بسیار زیاد است، حال این جرم بصورت آگاهانه یا نا آگاهانه در شبکه های اجتماعی یا در کوچه و خیابانهای شهر صورت گیرد؛ درحالی که اقشار مختلف جامعه شبانه روزی در شبکه های اجتماعی فعالیت دارند و از وقوع آسیب های اجتماعی که منجر به جرم می شود ناآگاهند.

وی ابراز کرد: لازم است قبل از وقوع جرم در هر محیط مجازی و یا منسوب به حقیقت، فرهنگ سازی و اتخاذ تدابیر لازم و نیز استفاده از ساز و کارهای صحیح، عرصه بر مخلان نظم اجتماعی بسته و از وقوع جرم جلوگیری شود.

دادستان عمومی و انقلاب کوثر در پایان تصریح کرد: فرهنگ سازی از سوی نهادهای فرهنگی مختلف یکی از عناصر بسیار مهم برای پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی به شمار می رود که بالطبع باعث کاهش معضلاتی از جمله طلاق و .. می شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار