خبرهای داغ:
مسئول انجمن شعر سازمان بسیج هنرمندان قزوین خبر داد:

ارائه 50 اثر از 20 شاعر در نخستین جشنواره تخصصی شعر کودک و نوجوان قزوین

مسئول انجمن شعر سازمان بسیج هنرمندان قزوین گفت: 50 اثر از 20 شاعر قزوینی در نخستین جشنواره تخصصی شعر کودک و نوجوان این استان ارائه شد.
کد خبر: ۸۵۷۸۵۵۴
|
۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵

اسماعیل سکاک مسئول انجمن شعر سازمان بسیج هنرمندان قزوین درگفتگوباخبرنگارخبرگزاری بسیج در قزوین امروز با اشاره به روند برگزاری اختتامیه فصل دوم از هفتمین جشنواره شعر بسیج که شب گذشته در تالار قلم کتابخانه امام خمینی قزوین صورت گرفت، اظهار کرد: این جشنواره ادبی عرصه مورد نیاز هنرمندان و افراد علاقمند به شعر را برای ارائه آثار خود فراهم می‌کند.
وی بیان کرد: حدود 50 اثر از 20 شاعر و هنرمند سراسر استان قزوین برای حضور در فصل دوم از هفتمین جشنواره شعر بسیج استان قزوین ارائه شده بود که توانست پوشش نسبتا خوبی از افراد علاقمند به حوزه شعر برای ارائه آثار خود داشته باشد.
مسئول انجمن شعر سازمان بسیج هنرمندان استان قزوین با بیان اینکه جشنواره تخصصی شعر کودک در بسیاری از مناطق کشور سابقه برگزاری ندارد، عنوان کرد: در استان قزوین  نیز برای نخستین بار چنین اقدامی صورت گرفته که انتظار می‌رود زمینه پیشرفت شاعران استان را در این عرصه فراهم کند.
این مسئول ادامه داد: در سال‌های گذشته همزمان با برگزاری جشنواره‌های شعر در سطوح مختلف، برخی از هنرمندان توانمند در حوزه کودک و نوجوان نیز آثار خود را ارائه کرده بودند اما تاکنون برگزاری این مهم، به صورت تخصصی و مجزا در دستور کار قرار نداشت.
سکاک تصریح کرد: با بررسی آثار دریافت شده از سوی هنرمندان سه شعر به عنوان آثار برگزیده این  فصل از جشنواره شعر بسیج انتخاب شدند که همزمان با یکی از شاعران پیشکسوت استان قزوین مورد تجلیل قرار گرفتند.
مسئول انجمن شعر سازمان بسیج هنرمندان استان قزوین یادآور شد: در چند ماه گذشته با هدف ارتقای توان هنرمندان قزوینی و ارائه آثار مطلوب به جشنواره در بسیاری از مناطق و شهرهای استان قزوین، کارگاه‌های آموزشی شعر کودک برگزار شده است که شهرهای قزوین و محمدیه بیشترین تعداد شرکت‌کننده را داشتند.
وی فعالیت بیش از پیش شهرستان‌های استان قزوین از جمله تاکستان و آبیک را در فعالیت‌های ادبی و هنری لازم دانسته و افزود: توجه فعالان فرهنگی و هنرمندان به این امور می‌تواند در توسعه و بهبود شرایط  اجتماعی مناطق مختلف استان مؤثر و مفید باشد.
مسئول انجمن شعر سازمان بسیج هنرمندان استان قزوین در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: فصل‌های سوم و چهارم از هفتمین جشنواره شعر بسیج قزوین نیز با موضوع شعرهای عاشورایی و آیینی در ایام ماه محرم و صفر و موضوع دهه فجر و انقلاب اسلامی همزمان با سالروز انقلاب اسلامی مورد توجه مسئولان بسیج هنرمندان استان قزوین قرار دارد.

 

 

1011/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها