رئیس دانشگاه پیام‌نور لرستان گفت: همایش سیره علوی با محوریت همدلی و همزبانی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۵۷۸۵۶۳
|
۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج : محمد رضا جعفری در جمع خبرنگاران خرم‌آباد در خصوص برگزاری هفتمین همایش ملی سیره علوی با رویکرد همدلی و همزبانی در خرم‌آباد، اظهار داشت: هرساله همایش سیره علوی با همکاری دانشگاه‌های استان از جمله دانشگاه لرستان، دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه پیام‌نور و دانشگاه جامع علمی کاربردی با محوریت دفتر نماینده ولی فقیه در لرستان، بنیاد بین‌المللی غدیر و آموزش و پرورش استان برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه پیام نور لرستان ادامه داد: امسال افتخار برگزاری این همایش نصیب دانشگاه پیام‌نور لرستان شد که میزبان برگزاری همایش ملی سیره علوی در استان است.

وی افزود: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری امسال را سال همدلی و همزبانی نام نهاد، رویکرد این همایش نیز همدلی و همزبانی است.

این مقام مسئول تاکید کرد: امسال هفتمین همایش سیره علوی استان برگزار می‌شود که محورهای همایش با تشکیل کمیته‌های مختلف تدوین شده‌اند.

جعفری در خصوص اعضای کمیته‌ها گفت: اعضای کمیته علمی ما طی گزینش انتخاب شده‌اند و عضو هیئت علمی دانشگاه‌ها هستند.

رئیس دانشگاه پیام‌نور لرستان در ادامه خاطر نشان کرد: رتبه علمی اعضای کمیته استاد تمام، دانشیار و استادیار در حوزه‌های تخصصی هستند که بعد از سه جلسه محورهای همایش را با هماهنگی نماینده ولی فقیه در لرستان انتخاب کردیم.

وی افزود: بعد از انتخاب محورها وارد فاز اجرا شدیم و پوستر این همایش را چاپ کرده‌ تا در سطح وسیعی به همه دانشگاه‌های زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سراسر کشور اطلاع‌رسانی کنیم.

این مقام مسئول مهلت ارسال مقالات را 30 مهر سال جاری اعلام کرد و گفت: نتایج داوری پایان آبان مشخص می‌شود؛ زمان برگزاری همایش سیره علوی در دانشگاه پیام‌نور لرستان هم 30 آذر سال جاری است.

رئیس دانشگاه پیام‌نور لرستان آزاد اندیشی در سیره علوی را محوریت‌های این همایش دانست و گفت: خرد جمعی و تضارب آرا در سیره علوی از دیگر محورهای این همایش است.

وی ادامه داد: ضرورت اهمیت و جایگاه همدلی و همزبانی در سیره علوی را به عنوان یکی دیگر از محورها انتخاب کرده‌ایم.

این مقام مسئول افزود: نتایج و آثار همدلی و همزبانی در نهج‌البلاغه را موضوع مقاله قرار داریم و باید آسیب‌ها و موانع همدلی و همزبانی از دیدگاه امام علی(ع) مشخص شود.

جعفری به مسئولیت‌های متقابل امت و امام در ایجاد همدلی اشاره کرد و گفت: نقش سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی حکومت در همدلی و همزبانی و همچنین تجلی وحدت در حکومت علوی باید مشخص شود.

ارسال نظرات