معاون اشتغال کمیته امداد اردبیل:

53 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان اردبیلی ارائه شد

در 6 ماهه نخست امسال پس از بررسی‌ها و پایش وضعیت متقاضیان بیش از 53 میلیارد و 877 میلیون ریال در قالب تسهیلات اشتغال و خودکفایی به این افراد پرداخت شده است.
کد خبر: ۸۵۷۸۵۹۴
|
۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، صفر توحیدی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته‌ امداد استان اردبیل در جلسه بررسی خدمات ارائه شده توسط کمیته امداد برای مددجویان استان اردبیل اظهار داشت: 649 فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل و دیگر افراد نیازمند در 6 ماهه نخست امسال ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه این تعداد شغل برای افراد واجد شرایط که توانایی انجام کار را داشته و سرمایه‌ کافی را ندارند ایجاد شده است، تصریح کرد: پس از بررسی‌ها و پایش وضعیت متقاضیان بیش از 53 میلیارد و 877 میلیون ریال در قالب تسهیلات اشتغال و خودکفایی به آنان پرداخت شده تا از این طریق فرصت شغلی مناسبی برای این تعداد از خانواده‌ها فراهم شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته‌ امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه مشاغل ایجاد شده بر اساس استعداد و توانایی‌های هر فرد ایجاد شده است، بیان کرد: قبل از پرداخت تسهیلات، مددجویان در دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای شرکت می کنند.

توحیدی گفت: این تعداد از آموزش دیدگان در رشته‌های شغلی خود بعد از دریافت مدرک فنی و مهارت نسبت به دریافت تسهیلات اشتغال از این نهاد اقدام می‌کنند تا بتوانند با استفاده از این تسهیلات و آموزش در این زمینه برای خود کسب و کار مناسبی راه‌اندازی کنند.

وی با بیان اینکه در راستای جلوگیری از انحرافات شغلی ایجاد شده در طرح‌ها، بازدید و نظارت‌های مستمری بر روی طرح‌های توسط ناظران این نهاد انجام می‌شود، اظهار کرد: نظارت بر این طرح‌ها سبب ارتقای سطح کیفی مشاغل ایجاد شده می‌شود تا مجریان طرح‌های خودکفایی با اعتماد به نفس بیشتری به فعالیت خود ادامه دهند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته‌ امداد استان اردبیل با بیان اینکه مشاغل‌ ایجاد شده در زمینه‌های کشاورزی، دامپروری، صنایع دستی، فعالیت‌های صنعتی و معدنی و خدماتی است، افزود: با توجه به ظرفیت و قابلیت هر منطقه و توانایی‌های مجریان طرح‌های خودکفایی این شغل‌ها ایجاد شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار