دبیر علمی همایش ملی مهدی اخوان ثالث خبر داد

شعرخوانی شاعران برجسته تاجیکستانی و افغانی در یزد

دبیرعملی نخستین همایش ملی بزرگداشت مهدی اخوان ثالث با اشاره به شعرخوانی شاعران برجسته تاجیکستانی و افغانی در یزد، از ارائه 39 مقاله در قالب سخنرانی در همایش اخوان ثالث خبر داد.
کد خبر: ۸۵۷۸۶۱۵
|
۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: مجید پویان بعد از ظهر دیروز در همایش دو روزه بزرگداشت "مهدی اخوان‌ثالث" که در دانشگاه یزد در حال برگزاری است، اظهار داشت: با انتشار فراخوان همایش ملی بزرگداشت شاعر گرانقدر "مهدی اخوان‌ثالث"، بیش از دو هزار نسخه پوستر فراخوان شعر به تمام استان‌های کشور ارسال شد.

وی سطح علمی افراد شرکت کننده در این همایش را خوب ارزیابی کرد و گفت: با توجه به اینکه این جشنواره نخستین سال خود را پشت سر می‌گذاشت، استقبال خوبی از آن صورت گرفت و این استقبال نمایانگر علاقه شعر دوستان ایران به "مهدی اخوان‌ثالث" است.

دبیر علمی نخستین همایش ملی بزرگداشت "مهدی اخوان ثالث" با اشاره به اینکه اصالت پدری اخوان ثالث یزدی و فهرجی است، گفت: برای بررسی آثار رسیده به دبیرخانه این همایش، 35 داور برجسته و عضو هیئت علمی دانشگاه‌های مختلف کشور حضور داشته و فعالیت می‌کردند.

پویان به شعرخوانی شاعران برجسته ایران، تاجیکستان و افغانستان در این همایش اشاره کرد و گفت: 39 مقاله در روند برگزاری این همایش توسط نویسندگان و پژوهشگران برجسته کشور ارائه می‌شود.

پویان ادامه داد: برای روز اختتامیه این همایش برنامه‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شده که یکی از مهمترین این برنامه‌ها، رونمایی از 5 عنوان کتاب ادبی مرتبط با "مهدی اخوان‌ثالث" است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین لوح فشرده‌ای حاوی 120 مقاله پذیرفته شده در این همایش هم تولید شده و پس از رونمایی، در اختیار اساتید و شعرپژوهان کشور قرار می‌گیرد.

دبیر علمی نخستین همایش ملی بزرگداشت مهدی اخوان ثالث خاطرنشان کرد: در طول روز اول این همایش که به میزبانی دانشگاه یزد برگزار می‌شود، شرکت کنندگان به ارائه مقاله‌های خود در قالب سخنرانی می‌پردازند.

 

ارسال نظرات