مدیرکل بهزیستی یزد:

آموزش 11 هزار کودک در مهدهای استان یزد

مدیرکل بهزیستی استان یزد آموزش‌های دینی و مذهبی ویژه کودکان را ضروری دانست و از حضور بیش از 11 هزار کودک یزدی در مهدهای کودک استان خبر داد.
کد خبر: ۸۵۷۸۶۱۸
|
۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: جلیل عفتی در نشست خبری خود که به مناسبت فرا رسیدن هفته ملی کودک برگزار شد، با بیان اینکه 15 مهر ماه آغاز هفته ملی کودک و 16 مهر روز جهانی کودک است، اظهار داشت: این هفته نشانه ارزش و جایگاه کودکان به عنوان قشر مهم جوامع توسعه یافته است.

مدیرکل بهزیستی استان یزد با اشاره به ضرورت سرمایه‌گذاری برای کودکان گفت: توجه به کودکان دستاوردهای بزرگ و ارزشمند آینده را در پی دارد.

عفتی با اشاره به اهمیت وجود ظرفیت نهادهای غیر دولتی در استان یزد افزود: بیش از 300 مهد کودک با ظرفیت بیش از 11 هزار کودک در مناطق مختلف شهری و روستایی استان یزد در حال فعالیت هستند.

وی رویکرد سازمان بهزیستی در مدیریت مهد کودک‌ها را مراقبت، رشد و پرورش کودکان دانست و بیان کرد: مهد‌کودک‌های استان یزد نسبت به  دیگر استان‌های کشور، وضعیت مطلوب و قابل قبولی دارند.

وی تصریح کرد: هسته‌ای شدن، تک فرزندی و فاصله سنی قابل توجه بین فرزندان، مهم‌ترین عامل برآورده نشدن نیازهای کودکان در عصر امروز است، که باید بیش از پیش به آن توجه کرد.

عفتی تهیه و تدوین بسته‌های آموزشی با بیش از 14 موضوع دینی را از جمله فعالیت‌های سازمان بهزیستی استان یزد در راستای آموزش دینی در مهدهای کودک دانست و بیان کرد: این بسته‌ها در قالب ابزارهای نقاشی، شعر، داستان و نمایش به کوکان آموزش داده می‌شوند.

وی بحث تغذیه را از دیگر موارد حائز اهمیت در مورد کودکان دانست و عنوان کرد: آموزش فرهنگ مصرف غذا در راستای آموزه‌های دینی و مذهبی، از دیگر محورهای آموزشی در مهد کودک‌های استان یزد است.

مدیرکل بهزیستی یزد با اشاره به تحت پوشش بودن بیش از 4 هزار کودک روستایی در طرح یک وعده غذای گرم ادامه داد: برگزاری جشن کودک در مهد‌کودک‌ها، افتتاح برنامه یک وعده غذای گرم، حضور کودکان در کتابخانه‌ها، بازدید کودکان از موزه‌ها به ویژه موزه منابع طبیعی و دیدار کودکان با ائمه جماعت استان یزد، از جمله برنامه‌های تدوین شده هفته ملی کودک در استان یزد است.

 

 

ارسال نظرات