در 6 ماهه نخست امسال بیش از 13 میلیارد و 431 میلیون ریال مراکز نیکوکاری استان اردبیل به خانواده‌های نیازمند کمک کردند که در مقایسه با مدت مشابه خود در سال گذشته 220 درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۸۵۷۸۶۵۸
|
۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، بهروز زلالی، مدیرکل کمیته‌ امداد استان اردبیل در جلسه بررسی خدمات 6 ماهه کمیته امداد به مددجویان استان اردبیل اظهار داشت: در 6 ماهه نخست امسال بیش از 13 میلیارد و 431 میلیون ریال از کمک‌های نقدی و غیرنقدی جمع آوری شده در مراکز نیکوکاری به خانواده‌های نیازمند شناسایی شده در محلات کمک شده است.

مدیرکل کمیته‌ امداد استان اردبیل افزود: این مقدار مبلغ مساعدت شده توسط مردم خیر و نیکوکار استان به مراکز نیکوکاری در 6 ماهه‌ نخست امسال نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته 220 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به فعالیت 26 مرکز نیکوکاری در سطح استان گفت:‌ از ابتدای تأسیس مراکز نیکوکاری تاکنون مردم خیر و نیکوکار استان با مراجعه به این مراکز افزون بر 43 میلیارد و 669 میلیون ریال مساعدت کرده‌اند که این مبلغ در بخش‌های مختلف حمایتی صرف خانواده‌های نیازمند شناسایی شده در هر منطقه شده است.

زلالی با بیان اینکه واگذاری امور مردم به خود مردم یکی از اهداف تأسیس مراکز نیکوکاری است، تصریح کرد: در حال حاضر 126 مرد و 26 زن به عنوان هیئت عامل در محلات تعداد 26 مرکز نیکوکاری در سطح استان را اداره می‌کنند.

مدیرکل کمیته‌ امداد استان اردبیل با تشریح اینکه تعداد 8 هزار و 133 خانوار در قالب 18 هزار و 822 نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته‌ امداد در محلات توسط مراکز نیکوکاری شناسایی شده‌اند، بیان کرد: یک هزار و 157 خانوار نیز در قالب 3 هزار و 500 نفر از نیازمندان که مستحق حمایت در این مراکز هستند، شناسایی شده‌اند که افراد متمکن محلات با شناختی که از این تعداد خانواده ها دارند از آنان حمایت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مراکز نیکوکاری کوتاه‌ترین مسیر خدمت به نیازمندان و دستگیری از خانواده‌های بی بضاعت است، افزود: از بدو تأسیس مراکز نیکوکاری تا به امروز بیش از 10 میلیارد و 316 میلیون ریال به صورت نقدی و بیش از 28 میلیارد و 700 میلیون ریال به صورت کالایی به این تعداد از خانواده‌های شناسایی شده مساعدت شده است.

زلالی با بیان اینکه مراکز نیکوکاری عهده‌دار رسالت کمیته‌ امداد هستند که باید به خوبی به این وظیفه‌ خود عمل کنند، تصریح کرد: ارائه خدمات مطلوب و شایسته در این مراکز که با هدایت کمیته‌ امداد انجام می‌شود، توسعه‌ منطقه و اعتماد عمومی را در سطح مردم و از طریق خود مردم ارتقا خواهد داد.

مدیرکل کمیته‌ امداد استان اردبیل محوریت قرار دادن مساجد، حسینیه‌ها و محافل مذهبی را از مهمترین عوامل ایجاد مراکز نیکوکاری برای دستگیری از اقشار آسیب پذیر دانست و گفت: تعداد 17 مرکز نیکوکاری در سطح استان در داخل مسجد محلات و تعداد 9 مرکز نیز در کنار مسجد و فضای بیرون از مساجد مستقر هستند که همگی توسط هیئت امنای مساجد و معتمدان محل اداره می‌شوند.

وی اظهار کرد: خوشبختانه ایجاد مراکز نیکوکاری در محلات سبب ارتقای روحیه‌ تعاون و همکاری در بین مردم و قشرهای مختلف شده است که این امر در مدت زمان کوتاه سبب می‌شود تا نیازمندی خانواده‌ها به حداقل ممکن برسد.

ارسال نظرات