دشمنان با راه‌اندازی شبکه‌های اجتماعی در فضاهای مجازی در صدد اتلاف وقت دانش‌آموزان و جلوگیری از ارتقای علمی و اقتدار کشور هستند.
کد خبر: ۸۵۷۸۶۶۰
|
۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، سردار ابراهیم کریمخانی، فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل در برنامه پیام مهر که به مناسبت هفته نیروی انتظامی در مدرسه آیت‌الله مروج اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: بعد از گذشت بیش از 35 سال از پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی در حال حاضر ایران اسلامی به مجهزترین ابزارهای نظامی تجهیز شده و در سطح منطقه در رتبه‌های برتر قرا ردارد.

فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل با بیان اینکه امروزه ابزار و شیوه جنگ در دنیا عوض شده است، افزود: در حال حاضر تهاجم و حمله نظامی دشمنان جای خود را به تهاجم فرهنگی و اجتماعی داده که خطرات و آسیب‌های اجتماعی آن بسیار ویرانگر و مخرب‌تر از آسیب های نظامی است.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه داشتن تجهیزات و قدرت نظامی از عوامل اقتدار در کشور محسوب می‌شود اما امروزه جنگ بر سر ارزش‌ها و آرمان‌ها بوده و دشمن دیگر با توپ و تانک و ابزار نظامی به سراغ این آرمان‌ها نمی‌آید بلکه تلاش می کند تا با ابزارهای جنگ نرم به کشورمان حمله کند.

کریمخانی بیان کرد: امروزه ابزار دشمن برای حمله به کشورها شامل اینترنت، فضاهای مجازی، ماهواره، شبکه‌های اجتماعی، تلفن همراه و برخی ابزار مدرن بوده و با این وسیله و ابزارهای تلاش می کند تا آرمان‌های نظام را دچار تزلزل کند که خطرات این امر بسیار بالاتر از جنگ نظامی است چرا که با تانک و توپ تنها می توان بخشی از خاک یک کشور را خارج کرد اما با جنگ نرم بخش عظیمی از افراد جامعه هدف این تهاجم هستند.

فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل یکی از راهکارهای اساسی برای مقابله به هجمه فرهنگی دشمنان را استفاده از ابزار علم و دانش دانست و گفت: هر چه میزان قدرت علمی کشور افزایش یابد به همان میزان دشمنان در هجمه‌های فرهنگی شکست می خوردند که برای تحقق این امر باید تلاش کنیم تا به جای استفاده دانش‌آموزان از ابزارهای ساخت دشمنان آنها را به سمت و سوی علم و دانش و ارتقای درجه علمی سوق دهیم.

وی ورود دانش‌آموزان به فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی را زمینه‌ساز اتلاف وقت آنها دانست و اظهار کرد: باید دانش‌آموزان از این فضاهای دوری کرده و با این امر افکار و اندیشه‌های خود را در اختیار دشمنان قرار ندهند تا بتوانند در مسیر علم و دانش به موفقیت‌های بزرگی دست یافته و برای آینده کشور مفید و موثر باشند.

ارسال نظرات