امسال 14 هزار و 233 نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل از بیش از 8 هزار جلسه مشاوره‌ای و راهنمایی این نهاد بهره‌مند شده‌اند.
کد خبر: ۸۵۷۸۶۶۲
|
۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، محمد کیانی، مدیر اداره‌ فرهنگی و آموزش کمیته‌ امداد استان اردبیل در جلسه بررسی خدمات ارائه‌شده کمیته امداد به مددجویان استان اردبیل اظهار داشت: در 6 ماهه نخست امسال 14 هزار و 233 نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل از جلسات مشاوره‌ای و راهنمایی این نهاد بهره‌مند شده‌اند.

مدیر اداره‌ فرهنگی و آموزش کمیته‌ امداد استان اردبیل افزود: برای ارائه‌ مشاوره و راهنمایی به این تعداد از مددجویان 8 هزار و 15 جلسه به صورت فردی و گروهی برگزار شده تا بتوانیم سطح مهارت مددجویان را در حوزه‌های مختلف با ارائه آموزش‌ها و راهنمایی‌ها افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه همسران جوان، زنان سرپرست خانوار، جوانان در آستانه‌ ازدواج، دانش‌آموزان و دانشجویان، دختران بازمانده از تحصیل و سالمندان از این جلسات بهره‌مند شده‌اند، تصریح کرد: این جلسات به تفکیک رده‌های مختلف سنی و جنسیت مددجویان برگزار می‌شود تا تأثیرات بسزایی را بر زندگی افراد تحت پوشش به همراه داشته باشد.

کیانی با بیان اینکه خدمات مشاوره و راهنمایی در زمینه‌های مباحث روانشناختی، خانواده درمانی، زوج درمانی، روان درمانی، مشاوره شغلی، تحصیلی و مشاوره‌های قبل، حین و بعد از ازدواج ارائه شده است، گفت: یکی از اهداف مهم کمیته‌ امداد برگزاری جلسات و ارائه‌ مشاوره و راهنمایی به خانواده‌های تحت پوشش است تا سطح آگاهی و تصمیم‌گیری آنها ارتقا یابد.

مدیر فرهنگی و آموزش کمیته‌ امداد استان اردبیل با تشریح اینکه ارائه‌ مشاوره به مددجویان جلوگیری و پیشگیری از افزایش مشکلات آنان را به دنبال دارد، بیان کرد: افزایش اعتماد به نفس و خودباوری، مدیریت زمان، بیان تفکر خلاق و مثبت اندیشی از جمله مزایای ارائه‌ مشاوره به گروه هدف است

وی با بیان اینکه عمده فعالیت‌های مشاوره و راهنمایی کمیته‌ امداد استان توسط کارشناسان و مشاوران خانواده‌‌ این نهاد انجام می‌شود، افزود: با بهره‌مندی از اساتید برجسته‌ حوزه و دانشگاه، بهزیستی، نیروی انتظامی و سازمان نظام روانشناسی می‌کوشیم جلسات مطلوب و اثر بخشی را برای خانواده‌های تحت حمایت برگزار کنیم.

ارسال نظرات