فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان:

تفکر بسیجی مرزهای جغرافیای ایران اسلامی را درنوردیده است

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان گفت: تفکر و اندیشه بسیجی امروز مرزهای جغرافیای ایران اسلامی را درنوردیده است و با نقش تأثیرگذارش توانسته ملتهایی را با خود همراه کند.
کد خبر: ۸۵۷۸۶۹۸
|
۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، سردار سیدمحمدتقی شاهچراغی در نخستین اجلاس مجمع بسیج استان سمنان که با حضور اساتید دانشگاه، فرماندهان و نخبگان و صاحبنظران بسیجی در سالن شهید مطهری سمنان برگزار شد، اظهار داشت: بعد از انقلاب اسلامی بر اهمیت و اثرگذاری بسیج هر روز افزوده شد؛ بنابراین تلاش دشمنان و استکبار جهانی برای ایجاد یأس و ناامیدی و بی انگیزگی در بخش های مختلف کشور و خصوصاً ایجاد حس بی اعتمادی به عناصر مؤثر انقلاب و نظام دوچندان شد.

وی افزود: نظام شکل گرفته از متن و بطن انقلاب اسلامی است و اگر قرار باشد که جمع هایی همچون بسیجیان دچار حس یأس و نامیدی شوند؛ افزایش قدرت دشمنان دور از انتظار نیست.

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان بیان داشت: تفکر و اندیشه بسیجی امروز مرزهای جغرافیای ایران اسلامی را درنوردیده است و با نقش تأثیرگذارش توانسته ملتهایی را با خود همراه کند و به عبارتی باید گفت این همه تنازع ماحصل این است که انسانهایی به واسطه این تفکر زنده شده اند و احساس کرده اند که می توانند در برابر استکبار بایستند.

سردار شاهچراغی با اشاره به اثرگذاری مجموعه انسانی کارآمد، مؤمن و متدین به نام بسیج در زمینه های مختلف گفت: در میدان تعارض و تقابل دشمن بنای سنگ اندازی و نفوذ را دارد و رهبر معظم انقلاب نیز روز گذشته در سخنرانی خود در جمع نیروی دریایی سپاه فرمودند آمریکا و استکبار به دنبال نفوذ است و اینها می طلبد که آگاه تر و با بصیرت تر از همیشه به حرکت انقلاب و نظام تداوم بخشیم.

وی با اشاره به اثرات مثبت برگزاری مجامع بسیج اظهار داشت: اعتقاد ما بر این است که وقتی مجموعه ای از انسان های آگاه و کاردان آراء و نظراتشان کنار یکدیگر جمع می شود، می تواند در بخشی کلی تر و در عرصه های مختلف اثرگذار باشد.

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان اذعان داشت: از این نشست ها و کارگروه ها باید کارهایی ارائه شود که بتوانیم در میدان عملی متناسب با هر موضوع در راستای اجرا و عملیاتی کردن آن طرح اقدام کنیم.

سردار شاهچراغی با اشاره به خاصیت کنترل کننده سیستم های اداری تصریح کرد: عدم تسهیل در امور از خاصیت بروکراسی اداری است و آنچه به سیستم ها نقش می دهد تفکر حاکم بر آن سیستم است و ما معتقدیم آن تفکر، تفکر بسیجی و مدیریت جهادی است.

وی بیان کرد: میدان امروز در عرصه های اقتصادی میدان جنگ و نبرد است و رهبر معظم انقلاب نیز فرموده اند بعضی ها صحنه نبرد را در حوزه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی نمی بینند.

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان گفت: ما در هر عرصه ای متناسب با شرایط و هر روز نیاز به عملیات والفجر 8 و کربلای 5 داریم؛ چرا که امروز نیز همه کفر برابر اسلام صف آرایی کرده اند و باید گفت در حوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و علمی میدان برای ارائه مدل های متناسب با دفاع مقدس فراهم شده است و این عملیات ها نیازمند به انسان های بزرگ است و ما این انسان های بزرگ را بسیجی تلقی می کنیم.

سردار شاهچراغی بیان کرد: در عرصه دفاع مقدس شاهد بودیم که عده ای انسان کم بضاعت با حداقل امکانات ولی مصمم به آرمان ها آن حماسه بزرگ را خلق کردند وامروز ما افتخارمان این است که پرچم شهیدانی که ناظر بر اعمال ما هستند را بالای سر خود نگه می داریم.

وی با بیان اینکه این گمان و تفکر که برای مثال در عرصه اقتصادی همه چیز از دست رفته است با نگاه بسیجی مغایرت دارد، افزود: دشمنان در حقیقت به دنبال این هستند که همه چیز از منظر ما تمام شده باشد؛ در حالی ما باید سرمان بالا باشد و به ایستادگی و مقاومتمان ببالیم و افتخار کنیم که اگر غیر از این باشد ما هم در پازل دشمن قرار خواهیم گرفت.

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان گفت: اثرگذاری انقلاب اسلامی در ورای جمهوری اسلامی را شاهدیم که مدل جمهوری اسلامی ایران الگوی دیگر کشورها شده است و آنان که این مدل را انتخاب کرده اند، گزینشی صحیح داشته اند.

سردار شاهچراغی با بیان اینکه جمع بسیجیان حاضر درجلسه را به عنوان خط شکنان آینده عنوان کرد و اظهار داشت: این خطشکنی نیاز به ایستادگی و استمرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: برنامه های ارائه شده مجامع و کارگروه های شهرستانی پس از بحث و بررسی های فراوان به عنوان طرح به اجلاس استانی ارائه شده است و قرار بر این بوده است که بخشی از برنامه های پیشنهادی با سپاه و 30 درصد بومی محلی باشد و پس از تصویب این طرح ها در مجمع استانی بسیج متعهد به پشتیبانی از طرح های تصویبی است.

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان خطاب به صاحبنظران و اساتید گفت: دغدغه ها را در کارگروه ها بحث و بررسی تا در برنامه های بسیج گنجانده و در بخش های مختلف اثرگذاری آن را به برکت بسیج شاهد باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار