با حضور اصحاب رسانه؛

اردوگاه آموزشی دانشگاه شاهرود افتتاح شد

افتتاح اردوگاه آموزشی دانشگاه شاهرود با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه در منطقه تپال شاهرود انجام شد.
کد خبر: ۸۵۷۸۷۳۸
|
۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران و مسئولین دانشگاه شاهرود اردوگاه آموزشی دانشگاه شاهرود در منطقه تپال معدن دهملا بازگشایی و افتتاح شد.

در آیین بازگشایی این اردوگاه رئیس دانشگاه شاهرود در جمع خبرنگاران در بازدید از نقاط مختلف این اردوگاه آموزشی اظهار کرد: هزینه ای که در این اردوگاه انجام شده بخش اعظمی مربوط به مسیر جاده اصلی بوده که با کمک خیرین و به خصوص علیرضا ابراهیمیان احداث شده و نوسازی منطقه و تعمیرات گسترده و کلیه واحدها از محل درآمدهای دانشگاه تحت عنوان تعمیر محوطه سازی تجهیز هزینه شده که بالغ بر یک میلیارد تومان هزینه شده است.

محمدمهدی فاتح افزود: زیر بنای این مجموعه به لحاظ ساختمانی 1500 متر و کلاً 20 هکتار است و زمین های ورزشی حدود 1000 متر می باشد.

وی خاطر نشان کرد: این منطقه دره بهشت زمین شناسی ایران است که از سرتاسر کشور علاقمندی و انگیزه زیادی است که بیایند در این دره حاضر شوند چرا که سه دوران زمین شناسی در این دره وجود دارد.

فاتح تصریح کرد: این فضای علمی پژوهشی برای دانشگاه شاهرود مزیتی مهم نسبت به سایر دانشگاه های کشور است.

رئیس دانشگاه شاهرود با اشاره به اینکه این اردوگاه به دلیل اینکه جاده را سیل برده بود مترکوک مانده بود و تلاش کردیم با موسسات مختلف تماس گرفتیم برای کمک اما با تاسیس انجمن خیرین در انتهای سال 93 استرات اصلی کار توسط خیرین زده شد و با توجه به اینکه برآورد ساخت جاده این اردوگاه 3 میلیارد و 400 میلیون تومان برآورد شده بود توسط خیرین تقبل شد و این اردوگاه با توجه به امکانات تعمیر و آماده شده است.

وی با بیان اینکه همه اسکلت مجموعه از قبل بوده بیان کرد: با امکانات اولیه و تعمیر محیط تبدیل به مجموعه آموزشی و کلاس و کارگاه و مهمانسرا و نمازخانه ، زمین های ورزشی، سن روباز برای سخنرانی و اجرای برنامه های مختلف فرهنگی هنری رزشی و زمین های بازی و زمین تیراندازی با کمان و خوابگاه دانشجویی،سالن آمفی تئاتر و آشپزخانه فراهم است.

فاتح با اشاره به جذب 2400 دانشجو جدیدالورود که 1200 دانشجوی کارشناسی و مابقی ارشد و دکترا هستند گفت: دانشجویان جدیدالورود را برای اردو به اینجا آوردیم و بسیار لذت بردند و خیلی سپاسگذار بودند و این مکان با استفاده آموزشی پژوهشی آماده اردوهای متنوع دانشجویی و آماده پذیرایی از دانشجویان سراسر کشور و نقطه جذبی برای شهرستان است که اسم شاهرود سرزمین ها خواهد بود.

وی با اشاره به زیر بنا حداقل 2هزار متر مربعی این اردوگاه عنوان کرد: کارهای زیر ساختی مانند اجرای سیل بندها سیل بند ارضی و در بالا و پایین از جمله اقدامات بوده چرا که از ابتدای فروردین ماه تاکنون شش بار سیلاب سنگینی آمده است.

فاتح با اشاره به تاریخچه این معدن آموزشی گفت: فعالیت معدنی قبل از انقلاب بوده و اسکان کارگاران معدن در این اردوگاه برقرار بوده داشتندو با توجه به مدرسه عالی معدن و تبدیل به دانشگاه و درخواست دکتر پیروز رئیس وقت دانشگاه به دانشگاه واگذار و برای بهره برداری آموزشی معدن احیا شده و بی نظیر است در سراسر کشور چون تمام کارهای معدن را می توان بازدید کردو فضای آموزشی و پژوهشی دارد.

رئیس دانشگاه تاکید کرد: با فضای بازسازی شده یک جای آبرومند با امکانات خوب سبب جذب دانشجو و هیئت علمی می شود و میلیاردها تومان سرمایه است از فضا طبیعی و آب و محیط زیست اینجا منطقه شکار ممنوعه تپال است و محیط امنی است برای زیست حیات وحش کبک و کل و قوچ در اردوگاه هم هستند.

وی با اشاره به اینکه حق بهره برداری این مکان با دانشگاه شاهرود است گفت: این مکان پتانسیل تبدیل به پارک ژئو توریسم دارد و ما در این مسیر حرکت می کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار