امام جمعه کرج:

فراموش نکنید؛ امریکا و اسرائیل دشمنان همیشگی انقلاب اسلامی هستند

امام جمعه کرج گفت: مردم ایران پیرو سیره‌ اهل بیت هستند و هرگز امریکا و اسرائیل را به‌عنوان دشمنان اصلی انقلاب و کشور فراموش نمی‌کنند.
کد خبر: ۸۵۷۸۷۹۸
|
۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه شهر کرج با توصیه به رعایت تقوای الهی، آن را باعث رسوخ ایمان در دل و محکم شدن عقاید در انسان دانسته و بیان داشت: تقوی انسان را در محدوده ولایت خداوند حفظ می‌کند و باعث می‌شود انسان باواسطه فرشتگان یا بی‌واسطه از فیوضات خاص الهی بهره‌مند شود.

وی با اشاره به سالروز واقعه مباهله و نام‌گذاری این روز به‌عنوان روز خانواده، به اهمیت بی‌شمار این رکن اساسی جامعه در اسلام اشاره‌کرده و اظهار داشت: یکی از ارکان جامعه سالم و کارآمد خانواده سالم است؛ تشکیل این بنیان جزو نیازهای فطری بشر است و زندگی در کنار همسر و فرزندان کانون گرم محبتی ایجاد می‌کند تا همه اعضای خانواده با سلامت جسم و روح زندگی کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی با بیان اینکه زنان و همسران رکن اصلی بنیان خانواده و درواقع محور اجتماع هستند، این نقش محوری را دلیل جایگاه و مقام رفیع زن در دین اسلام دانسته و اذعان داشت: اگر خانواده سالم بود، همه اجتماعات بعدی هم سلامت خود را حفظ می‌کنند و برای سالم ماندن خانواده‌ها، باید ابتدا در حفظ سلامت بانوان خانواده کوشید.

وی با اشاره به حدیثی از حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) به این مضمون که "زن قهرمان نیست، بلکه گلی خوشبوست"، این دیدگاه را نشان توجه فوق‌العاده اسلام به قشر بانوان دانسته و اظهار داشت: باید از گل مراقبت نمود تا آفات و هرزگی‌ها به آن نزدیک نشوند تا سالم و با طراوت بماند و با همین دیدگاه، اسلام بین روابط زن و مرد حدودی قرار داده است؛ اختلاط بین زن و مرد شکستن این حدود است و کمترین اثر آن از بین رفتن بنیان خانواده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه در اسلام به‌درستی نحوه تعامل و ارتباط زن و مرد تعریف‌شده است و بی‌بندوباری و آزادی فحشا، یک عمل منکر است که خانواده و اجتماع را متلاشی می‌کند و از بین می‌برد، افزود: با توجه به همین نکات متوجه می‌شویم که چرا بیشترین سرمایه‌گذاری دشمنان برای مقابله با انقلاب اسلامی ایران بر روی قشر بانوان و دختران جامعه انجام می‌شود. اینکه مقام معظم رهبری با صدای بلند فرمودند ما در حال مبارزه و جنگ تمام‌عیار فرهنگی و سیاسی هستیم صحیح است. خانواده‌ای که فحشا برای آن معنا ندارند و بانوانی بی‌بندوبار دارد دیگر اهل امربه‌معروف و نهی از منکر نیستند.

وی ادامه داد: ترویج و اشاعه اختلاط و آزادی بی‌قید در جامعه توسط بعضی نیروهای داخلی، خواسته یا ناخواسته، بازی کردن در پازل دشمن است. زمانی که اصرار می‌کنیم اختلاط زن و مرد نباید باشد درجایی دیگر اجرا می‌کنند و زمانی که اعلام می‌کنیم چرا؟ می‌گویند جمعیت کمتر است و نیازی به قانون ندارد! آیا این به لطیفه شبیه نیست؟ این کارها درواقع پدرسوخته‌بازی و حقه‌بازی‌های سیاسی است.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به آغاز هفته امربه‌معروف و نهی از منکر از اول محرم‌الحرام، قیام امام حسین (ع) را برای احیای این فریضه دانسته و بیان داشت: این واجب، مبنا و پایه واجبات دیگر است و وظیفه‌ای همگانی است که نتیجه آن اصلاح جامعه است؛ البته باید دقت داشت که دایره امربه‌معروف و نهی از منکر محدود به تعدادی از واجبات و محرمات مثل بی‌بندوباری و حجاب نیست؛ ارتشا، تضییع حقوق مردم، قضاوت‌های نابجا، ویژه خواری، تعرض در منابع طبیعی و مسائلی ازاین‌دست همه جزو منکرات هستند.

وی افزود: درعین‌حال تشکیل حکومت اسلامی و حفظ ارزش‌های دینی جزو مهم‌ترین معروف‌ها هستند.

آیت‌الله حسینی همدانی القای کارآمدی نظام توسط برخی مدیران و به دلیل امیال شخصی و تفکرات جناحی را جزو منکرات دانسته و بیان داشت: متأسفانه خیلی از همین عزل و نصب‌هایی که در همین استان انجام می‌شود جزو مصادیق فعل منکر است، چراکه به دلایل نادرست مدیر توانمند و کارآمدی را حذف و شخص بی‌لیاقتی را به‌جای او منصوب می‌کنند و با این منکرات باید برخورد جدی شود.

وی با بیان اینکه هر کس توان مقابله با منکری را داشته باشد و ا این وظیفه شانه خالی کند در مقابل خدای متعال هیچ عذری نخواهد داشت، تأکید کرد: بانوان محجبه حضور خود را در جامعه بیشتر کنند؛ همین قدم زدن و حضور خانم‌های باحجاب در خیابان‌ها، فضا و چهره‌ی شهر را عوض می‌کند و انشا الله نتیجه‌بخش است.

در ادامه خطبه‌های نماز، آیت‌الله حسینی همدانی در توصیه‌هایی به مناسبت آغاز ماه محرم و شروع عزای حسینی (ع)، با تأکید بر تقویت غنای محتوایی جلسات عزاداری بیان داشت: مجالس عزاداری باید علاوه بر "آه" و سوزشان، معرفت افزا و آگاهی آفرین باشند؛ فرهنگ‌ساز و توسعه‌دهنده فضایل؛ و نباید به هیچ عنوانی اجازه نفوذ به این ارزش‌ها داده بشود.
 
وی با بیان اینکه سلاح مقابله با هر چیز از جنس خود آن است، تأکید کرد: روضه و گریه اباعبدالله (ع) ارزشمند است و با نمونه تقلبی آن به مقابله با این معارف و اصل دین می‌پردازند؛ عده‌ای تلاش می‌کنند عشق و معرفت اباعبدالله (ع) در جامعه به بیراهه برود.

امام جمعه کرج خاطرنشان ساخت: روحانیون و منبری‌ها وظیفه سنگینی دارند و باید به فکر زمان و ارزش وقت مردم باشند و مخاطبین نیز باید در انتخاب واعظ و جلسه مذهبی خود دقت کنند.

وی یادآور شد: این مجالس باید غیرت دینی ما را محکم‌تر کند، روحیه جهاد و توکل و رضا و تسلیم را در ما تقویت کند؛ در این مجالس باید ما تعلیم ببینیم و تربیت بشویم؛ ما در حال جنگ تمام‌عیار سیاسی و فرهنگی هستیم و محل تعلیم و تربیت ما همین مجالس هستند.

آیت الله حسینی همدانی با بیان اینکه به فرموده امام راحل، انقلاب ما ریشه در کربلا و عاشورا دارد، ادامه داد: تاریخ اسلام را باید خوب مطالعه کرد، خدای‌نکرده خود ما با برداشت‌های ناصحیح و تفسیرهای غلط به این جریان اصیل خدشه وارد کنیم و عزت را ذلت معنا کنیم.

وی با بیان اینکه بالاترین تحریم، تحریم آب است، اظهار داشت: تحریم‌های ما در این زمان در مقابل تحریم حضرت اباعبدالله قابل‌ذکر نیست، ولی می‌بینیم که طفل صغیر حسین (ع) نیز حاضر به معامله نشد و قاسم ابن الحسن شهادت را از معامله بر سر ایمان شیرین‌تر می‌دید و ابوالفضل (ع) در چهره دشمن نخندید و عباس شد و خود حسین (ع) می‌فرماید "هیهات من الذله"؛ این حسین فرزند همان علی ابن ابیطالب (ع) است که فرمود "مرگ در زندگی ذلیلانه است و حیات در مرگ پیروزمندانه و باعزت است؛ مردم ما نیز پیرو همین سیره‌اند و هرگز امریکا و اسرائیل را به‌عنوان دشمنان اصلی انقلاب و کشور فراموش نمی‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز ادامه داد: در داخل عده‌ای خیال نکنند چون بر سر مسائل هسته‌ای توافقی شده باب مذاکره برای مسائل دیگر هم بازشده است؛ وقتی رهبری می‌فرمایند "مذاکره با آمریکا ممنوع است" یعنی "ممنوع است" و هیچ تفسیر و تأویلی ندارد و من‌بعد هرکس صحبت از مذاکره با آمریکا را مطرح کند مخالفت صریح با رهبری نموده است.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به پایان جلسات کمیسیون برجام و ارائه گزارش آن کمیسیون، اظهار داشت: وظیفه مجلس هنوز تمام نشده است، نکات قابل‌توجهی در این گزارش وجود دارد و نشان می‌دهد نظرات منتقدین به‌جا بوده است، حرکات مشکوکی در این راستا دیده می‌شود که مجلس باید در این زمینه مراقب باشد و هیچ کوتاهی در این زمینه موردقبول نیست.

وی با اشاره به اینکه تخریب و تضعیف جایگاه قانونی رییس‌جمهور جایز نیست و با بیان اینکه هرچند در سخنرانی‌ها مطالبی بیان می‌شود که موجب دودستگی و دوقطبی شدن جامعه می‌شود ولی رییس‌جمهور کشور در مقابل همه مردم پاسخگو است، وی را مورد خطاب قرار داده و بیان داشت: آقای رییس‌جمهور! اگر دانستن را حق مردم می‌دانید و می‌بینید که بخش قابل‌توجهی از جامعه، در خصوص مسائل هسته‌ای و توافقات نگران آینده کشور و مردم هستند، چرا در این زمینه تعلل می‌کنید و پاسخگو نیستید؟ تا زمان از دست نرفته است، پاسخی را که دارید به مردم بدهید و آن را به آینده حواله نکنید.

آیت‌الله حسینی همدانی با بیان اینکه حملات به سوریه نشان‌دهنده بی‌کفایتی سیاسی و نظامی آمریکا در منطقه است بیان داشت: سوریه سنگر دفاع از ایران است و ائتلافی که برای مقابله با داعش بین ایران و روسیه در منطقه شکل‌گرفته واقعی است و انشا الله موجب اثر خواهد بود.
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار