خبرهای داغ:
مشاور فرهنگی اجتماعی شهردار تهران گفت: با وجود ویژگی‌های نیروهای مسلح، دشمن به خوبی می‌داند که امکان کودتا در جامعه اسلامی وجود ندارد، به همین دلیل از شیوه‌های مختلف دیگر برای نفوذ در جامعه اسلامی استفاده می‌کند.
کد خبر: ۸۵۷۸۸۰۱
|
۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سردار علی‌محمد نائینی ظهر امروز در دومین روز همایش مبلغان فرهنگ جهاد و شهادت که به همت مؤسسه روایت سیره شهدا در مرکز آموزشی عمار ناجا در قم برگزار شد، با بیان اینکه 1200 کانون تفکر با مجوز در غرب وجود دارد، اظهار کرد: طبق فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی افسران جنگ نرم باید اهداف این کانون‌ها را مورد بررسی قرار دهند.

وی با تأکید بر اینکه بسیاری از کانون‌های تفکر غرب با محور تخریب تشیع حرکت‌های خود را گسترش داده‌اند، ادامه داد: مسئولان اجرایی حکومت استکباری آمریکا بعد از بازنشستگی در این کانون‌ها حضور می‌یابند و به عنوان اساتیدی بدون دانشجو یافته‌های عملی و اسناد خود را در اختیار استکبار قرار می‌دهند.

مشاور فرهنگی اجتماعی شهردار تهران، تهدید جمهوری اسلامی ایران برای غرب را نقطه اشتراک کانون‌های مذکور دانست و عنوان کرد: فروپاشی از درون و براندازی با استفاده از جنگ سخت دو شیوه تهاجم دشمنان علیه نظام اسلامی است و تاکنون در این دو زمینه اقدامات بسیاری انجام داده‌اند.

سردار نائینی اضافه کرد: با وجود ویژگی‌های نیروهای مسلح، دشمن به خوبی می‌داند که امکان کودتا در جامعه اسلامی وجود ندارد، به همین دلیل از شیوه‌های مختلف دیگر برای نفوذ در جامعه اسلامی استفاده می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه غربی‌ها از روش‌های جنگ سخت پرهیز می‌کنند، تبیین کرد: جنگ اقدام پیچیده، طراحی شده و عمیق برای تغییر هویت، ارزش‌ها و سبک زندگی مردم جامعه اسلامی است و دشمن در این عرصه برای تغییر محاسبات مسئولان و رفتار آحاد مردم جامعه تلاش می‌کند.

مشاور شهردار تهران، استفاده از ابزار نوین را یکی از ویژگی‌های جنگ نرم برشمرد و ادامه داد:‌ در این جنگ از ظرفیت‌های درونی استفاده و به ابعاد مختلف فرهنگی، علمی، سیاسی و فناوری جامعه اسلامی پرداخته می‌شود.

سردار نائینی از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد اهمیت جنگ نرم یاد کرد و افزود: در دوره اصلاحات و دوره‌های دیگر دشمن برای تغییر شرایط سیاسی و فرهنگی کشور اقدامات گسترده‌ انجام داده است و در سال‌های اخیر از روش‌های جنگ نرم جدید استفاده می‌کند تا بتواند روزنه‌های جدیدی در جامعه اسلامی به وجود آورد.

وی با بیان اینکه کتاب‌های مختلفی برای هدایت افکار مردم جامعه به سمت ایجاد حاکمیت لیبرالی در ایران نوشته شده است، تأکید کرد: در دوران اصلاحات، سازمان ملی جوانان بیش از سازمان بسیج بودجه داشت و 5 هزار مجوز فعالیت برای انتشارات مختلف صادر کرد.

قائم مقام معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران تشریح کرد: اعتقادات و ارزش‌های پایه‌ای در دوران اصلاحات به چالش کشیده شد.

وی با اشاره به اینکه غرب با انقلاب رنگی و فروپاشی از درون 18 کشور را به براندازی رسانده است، تبیین کرد: ایران گرجستان نیست که با انقلاب رنگی به حاشیه کشیده شود؛ 100 عنوان کتاب با موضوع آموزش‌های فروپاشی از درون با الگوی انقلاب رنگی توسط دنیای غرب نوشته شده است.

سردار نائینی از حرکت‌های برنامه‌ریزی شده دشمن در سال 88 یاد کرد و گفت: نتایج انتخابات در برخی کشورها توسط استکبار رقم زده می‌شود و این نشان از قدرت رسانه‌ای غرب است.

وی با تأکید بر اینکه مانورهای جمعیتی که توسط استکبار در خیابان‌ها انجام می‌شود فضای جامعه را دو قطبی می‌کند، عنوان کرد: هر فردی که در فتنه سال 88 با نظام اسلامی زاویه داشت در جبهه مخالفان انتخابات قرار گرفت.

مشاور شهردار تهران خاطرنشان کرد: استکبار با هویت اسلامی مورد تأیید نظام کنار نمی‌آید، چراکه در تغییر رفتار باید تغییر ساختار داشته باشد و در مقابل نیز نظام جمهوری اسلامی به عنوان یک منظومه فکری نمی‌تواند جوهره استکبارستیزی و جهاد را از خود جدا کند.

سردار نائینی، تعامل و نفوذ را یکی دیگر از راهکارهای دشمن برای تضعیف نظام اسلامی دانست و متذکر شد: برخی از کانون‌های تفکر غربی‌ها به خوبی می‌دانند که ایران در شرایط جنگ و تهدید انسجام خود را حفظ می‌کند و جنگ نرم نمی‌تواند نظام را به فروپاشی برساند، اما بعد از توافق هسته‌ای دشمن به باورهای جدیدی رسیده است.

معاون فرهنگی سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه طبق دیدگاه غرب پذیرفتن مذاکرات به معنای تغییر رویکرد نظام اسلامی و خستگی از حرکت مقاومت است، یادآور شد: دشمن فکر می‌کند که دیگر استفاده از ظرفیت‌های درونی نظام جواب نمی‌دهد؛ هرچند روش‌های پیشین را کنار نگذاشته، اما گزینه اصلی آن‌ها فروپاشی درونی نظام با استفاده از علمیات روانی و جنگ نرم است.

وی، شناسایی روش‌های تهاجم فرهنگی دشمن را یکی از نیازهای جامعه اسلامی برشمرد و مطرح کرد:‌ دشمن در مذاکرات به دنبال نفوذ به جامعه اسلامی است.

سردار نائینی، یارگیری از نیروهای داخلی و انجام مقاصد دشمن توسط مسئولان داخلی را راهکار جدید دشمن برای نفوذ در جامعه اسلامی دانست و چنین توضیح داد:‌ ایجاد اختلال در اراده حاکمیت نظام توسط نیروهای داخلی یکی دیگر از محوریت‌های اصلی دشمن برای تضعیف اهداف نظام اسلامی است که هزینه‌های بسیار ناچیزی را برای دشمن به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه نفوذ دشمن در تغییر محاسبات و افکار مردم دیده نمی‌شود، بیان کرد: انسجام جامعه در مقابله با نفوذ دشمن از بین نمی‌رود و این شیوه نفوذ در برخی از کشورها و دوره‌های تاریخی قابل مشاهده بوده است.

مشاور فرهنگی اجتماعی شهردار تهران اضافه کرد: ‌طبق فرمایش امام راحل نفوذ در میان مراجع تأثیرگذار در جامعه یکی از شیوه‌های پراهمیت دشمن برای تضعیف عقاید مردم جامعه اسلامی است.

وی به بخشی از ادبیات رسانه‌های داخلی در مورد برجام اشاره کرد و ادامه داد: تغییر نظر در مورد سیاست‌های اصلی نظام امکان‌پذیر نیست، چراکه این تغییر نمی‌تواند جامعه اسلامی را به اهداف مورد نظر برساند؛ نامه روشنفکران، استفاده از شبکه‌های مجازی و گوشی‌های هوشمند، غرب را به این نظر رساند که جنبش تعامل با آمریکا در داخل کشور ایران در حال پدیدار شدن است، به همین دلیل از این موضوع برای ایجاد دو قطب دوستی و دشمنی با آمریکا در ایران استفاده کرد.

سردار نائینی با تأکید بر اینکه زمینه‌های گسترش تعامل میان ایران و آمریکا در میان مسئولان دو کشور وجود دارد، عنوان کرد: طبق گفته یکی از مسئولان ارشد آمریکا پس از توافق هسته‌ای موافقان آمریکا حکومت را مورد فشار قرار می‌دهند و جریان حاکم در ایران نسبت به آمریکا متفاوت می‌شود به همین علت پس از برجام اتفاقات بسیاری در جامعه رخ می‌دهد.

رئیس ستاد گرامیداشت حماسه 9 دی از سخنان مسئولان داخلی برای تعامل با کشور آمریکا یاد کرد و گفت: سال گذشته طی جلسه‌ای یکی از دولتمردان به بنده گفت که اگر شما از 13 آبان و 9 دی دست بردارید کسی پای این برنامه‌ها نمی‌ماند.

وی اضافه کرد: تغییر رویکرد ایران در برخورد با رژیم صهیونیستی یکی از خواسته‌های اصلی کشورهای استکباری در مذاکرات است در صورتی که نظام اسلامی فقط به منظور مسائل هسته‌ای و تحریم‌ها مقابل نمایندگان کشورهای مختلف نشسته و مستقیم با آمریکا در ارتباط با موارد دیگر مذاکره نمی‌کند.

نائینی از برنامه‌ریزی جریانات مختلف برای انتخابات مجلس شورای اسلامی یاد کرد و گفت: حفظ انسجام رسانه‌های انقلابی یکی از ویژگی‌های نظام اسلامی است زیرا آن‌ها با جریان‌سازی می‌توانند تاثیرگذاری جدی در جامعه اسلامی داشته باشند اما این ظرفیت تاکنون نتوانسته گفتمان‌سازی مناسبی انجام دهد.



ارسال نظرات