عاشورا مدرسه‌ای بزرگ با جامعیتی تمام و شعارهای جهانی و مقاصدی انسانی و حماسی است و ما باید با برگرفتن توشه‌های بزرگ از این مدرسه، پا جای پای امام حسین(ع) بگذاریم.
کد خبر: ۸۵۷۸۸۰۳
|
۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اردبیل اظهار داشت:‌حادثه و آیه مباهله که در آن علی(ع) به عنوان نفس و جان پیامبر(ص) معرفی شده، حجتی بزرگ و تابلویی گویا برای امت اسلامی است.

وی به مناسبت نزدیکی محرم‌الحرام بیان کرد: عاشورا مدرسه‌ای بزرگ با جامعیتی تمام و شعارهای جهانی و مقاصدی انسانی و حماسی است و ما باید با برگرفتن توشه‌های بزرگ از این مدرسه، پا جای پای حسین(ع) گذاشته و در میان ملت‌ها بخاطر داشتن شخصیتی آسمانی چون امام حسین(ع) و حماسه‌ای چون عاشورا ممتاز شویم.

نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل احیای عزت و مجد برای جامعه و افراد و مبارزه با ظلم و عدم سازش و عدم تنازل از اصول در برابر فشارهای سنگین اهریمنی را درس بزرگ امام حسین(ع) دانست.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل عزاداران را به رعایت آداب دینی به ویژه نماز و ارتباط با خدا دعوت کرد.

آیت‌الله عاملی از هیئت امنای مساجد و رؤسای هیئت‌ها و دستجات عزاداری خواست مجلس عزاداری را در اختیار نامزدهای مجلس قرار ندهند و از مسئولان مربوطه خواست در صورت تخطی از این امر در اسرع وقت متخلفان را از مدیریت مساجد و دستجات خلع کنند.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری اهالی را از حضور در مهمانی‌های نامزدهای مجلس که به طمع و تمنای رأی صورت می‌گیرد به شدت منع کرد.

ارسال نظرات