امام جمعه پارس آباد مغان بر لزوم استفاده از نیروهای کار بومی در منطقه از سوي مسوولان تاکید کرد.
کد خبر: ۸۵۷۸۸۰۴
|
۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از پارس آباد، حجت الاسلام سيد سعيد رشادي، امام جمعه پارس آباد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته پارس آباد با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم بر برپایی هر چه باشکوهتر مراسم عزاداری امام حسین(ع) و یاران با وفای ایشان تاكيد كرد و گفت: مردم در ماه محرم تنها به زنجیرزنی و سینه زنی اکتفا نکنند بلکه باید در پای منابر و روضه خوانی حاضر شوند و از معارف دینی بهره ببرند.

وي با بیان اینکه در ایام محرم برگزاری نماز جماعت در مساجد ضرورت دارد، بر حضور آحاد مردمي بر اين فريضه الهي تاكيد كرد و از مسئولان و هیات امنای مساجد خواست برپایی نماز جماعت در ماه محرم را جزو الویت کاری خود قرار دهند.

امام جمعه پارس آباد در ادامه بر لزوم استفاده از نیروهای کار بومی در شهرستان پارس آباد تاكيد كرد و از مسوولان، سرمايه گذاران و كارفرمايان منطقه خواست تا زماني كه نيروهاي كاربلد بومي در اين شهرستان وجود دارد، بي جهت از نيروي غيربومي ساير شهرها در اين منطقه استفاده نكنند.

رشادي، ارتباط و همکاری بیشتر و تنگاتنگ مردم با مدیران شهری در جهت حل مشکلات را بسیار موثر دانست و اظهار داشت: تعامل و همکاری مردم با مدیران می تواند در توسعه و آبادانی شهرستان پارس آباد بسیار موثر باشد.

خطيب نمازجمعه پارس آباد در ادامه کشتار غیر مجاز دام و عرضه گوشت فاقد مهر دامپزشکی در معابر عمومی پارس آباد را مشكل جدي اين شهرستان دانست و از اهالي خواست از خريد گوشت‌هاي بازسي نشده و بدون مهر دامپزشكي، انجام كشتار دام به صورت سنتي و خارج از كشتارگاه خودداري كنند.

وی همچنين همکاری کشاورزان با کارشناسان جهادکشاورزی در جهت تولید محصولات را مهم و ضروری دانست و از كشاورزان منطقه خواست براي كاشت و توليد محصولات خود از مشاوره کارشناسان جهت تقویت وضعیت تولید بهره مند شوند.

رشادي در بخش ديگري از خطبه هاي نماز با تاکید بر ترویج آموزه های اسلامی در میان خانواده ها، افزود: تقویت حس هم نوع دوستی، ترویج مکارم اخلاقی و باورهای دینی از جمله اموری كه دين اسلام به آن تاكيد داشته و انتظار می رود خانواده ها در این خصوص احساس مسوولیت کنند.

امام جمعه پارس آباد در پايان با تسلیت شهادت شهید سردار حاج حسین همدانی، خاطرنشان كرد: سردار همدانی مرد روزهاي سخت انقلاب و نظام بود كه در حین انجام ماموریت‌های مستشاری در حومه شهر حلب به دست تروریست‌های تکفیری به شهادت رسید.

ارسال نظرات