امام‌جمعه اصلاندوز با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب ضررهای مذاکره با آمریکا را بیشتر از فواید آن دانست.
کد خبر: ۸۵۷۸۸۰۶
|
۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصلاندوز، حجت الاسلام عظیم اسدزاده، در خطبه های این هفته نماز جمعه اصلاندوز به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در جمع فرماندهان نیروی دریایی سپاه اشاره کرد و گفت:حضرت آیت الله خامنه ای گفتند:ایران اسلامی به دنبال مذاکره با آمریکا نیست و مذاکره با آمریکا ممنوع است زیرا این مذاکره نه تنها هیچ نفعی ندارد بلکه ضررهای بیشماری نیز دارد.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مذاکره با آمریکا را بی‌فایده و عامل نفوذ این دشمن همیشگی به کشور دانست و افزود:ضررهای مذاکره با آمریکا بیشتر از فواید آن است.

به گفته امام جمعه اصلاندوز آن عده بی‌فکری که می‌گویند حضرت علی (ع) با زبیر و حضرت امام حسین (ع) با عمر سعد مذاکره کردند پس ما هم باید با آمریکا مذاکره کنیم، هنوز نمی‌دانند مذاکره در روزگار ما نوعی دادن و گرفتن است. این بزرگواران مذاکره به معنای امروز یعنی معامله نکردند بلکه به طرف مقابل خود نهیب زدند و آنها را نصیحت به خداترسی کردند.

حجت الاسلام اسدزاده به واکنش حکیمانه و مقتدرانه رهبری معظم انقلاب به جنایات آل سعود در منا اشاره کرد و افزود:قدرت معنوی و الهی و امداد غیبی خدا در زبان مقام معظم رهبری ساری و جاری گشت و آنها را متنبه ساخت.

وی جنگ قدرت در آل سعود،ضعف و سوء مدیریت خاندان سعودی و حاشیه امن عربستان را از دلایل واقعی حادثه منا عنوان کرد و گفت:این سوءمدیریت در رژیم آل سعود باعث شده در سال 1354 تعداد 200 نفرحجاج،در سال 58 تعداد 230 نفر،در سال 1366 تعداد 102 نفر،درسال 67 تعداد 16 نفر،درسال 1369 تعداد 1426 نفر،درسال 1372 تعداد 270 نفر،درسال 1376 تعداد 1500 نفر،درسال 1377تعداد 180 نفر،درسال 1380 تعداد 35 نفر،درسال 1382 تعداد 140 نفر،تعداد 1383 تعداد 496 نفر،در سال 1384 تعداد 3 نفر،درسال 1385 تعداد 76 نفر و امسال نیز تعداد 107 نفر حجاج در سقوط جرثقیل به محوطه مسجد الحرام کشته شوند و بیش از 464 نفر ایرانی در فاجعه مصیبت بار منا بر اثر بی کفایتی رژیم آل سعود جان خود را ازدست دادند.

خطیب جمعه اصلاندوز در ادامه با اشاره به روز خانواده، اساس همه اصلاحات کشور را خانواده خوب دانست و گفت:خانواده در اسلام یک رکن بزرگ است،محل آسایش انسان که هیچ انسانی بدون داشتن یک خانواده آسوده و آرام و راحت مزه زندگی و طعم واقعی حیات انسانی را نخواهد چشید.

وی همچنین نگرش غلط به زن و مرد و ارتباطشان،بی بندوباری و کم توجهی به حقیقت زندگی را از علل فروپاشی خانواده ها در غرب عنوان کرد و نگرش درست زن،پشتوانه های قانونی،اجرایی و ضمانت اجرایی،عدم اختلاف زن و مرد و عفت را از راههای مقابله با فروپاشی خانواده ها دانست.

امام جمعه اصلاندوز با اشاره به فرارسیدن ماه محرم الحرام و ایام سوگواری حضرت امام حسین (ع) و یاران باوفایش خاطرنشان کرد:امید است از فرصتی که پیش می آید کمال استفاده از محرم در اهداف اسلام و قرآن،اهل بیت،عقیده و احکام الهی،بصیرت و آگاهی،دشمن شناسی،وحدت و یکدلی و استفاده از روحانیت را به بهترین نحو ممکن بهره ببریم.

حجت الاسلام اسدزاده هدف از قیام امام حسین(ع) را احیای دین خدا و سنت های رسول الله (ص)،اقامه نماز و امربه معروف و نهی از منکر دانست و گفت:در عزاداریهای ماه محرم می بایست اهداف و فلسفه قیام عاشورا برای مردم تشریح شود تا آنها با قیام امام حسین (ع) بیشتر شناخت پیدا کنند.

وی انتقال و تبیین ارزش ها، مفاهیم و فلسفه قیام عاشورا و امام حسین(ع) را از مهمترین وظیفه مداحان در برگزاری آیین های ویژه بزرگداشت محرم و صفر برشمرد.

او همچنین با گرامیداشت روز تکریم بازنشستگان ابراز امیدواری کرد که به وضعیت معیشت بازنشستگان و استفاده از تجربه آنان توجه بیشتری شود.

ارسال نظرات