امام جمعه موقت میبد:

مذاكره با امريكا شرعاً و قانوناً اشتباه است

حجت الاسلام حسنی با اشاره به فرمايشات امام راحل مبني بر اينكه معامله با امريكا معامله گرگ و ميش است گفت: امريكا در صدد تغيير هويت و نظام ماست و همانطور كه رهبري فرمودند مذاكره با امريكا نه به لحاظ شرعي و نه به لحاظ قانوني درست نيست.
کد خبر: ۸۵۷۸۸۵۰
|
۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۵:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از میبد، حجت الاسلام عليرضا حسني با بيان اينكه چگونه سعودي ها كه خود را خادم الحرمين مي دانند نتوانستند جمعيت نزديك ۲ ميليون زائر را مديريت كنند افزود : بيش از ۴ هزار انسان بي گناه كه براي اعمال حج رفته بودند در حادثه منا با وضع بسيار سخت و با لب تشنه جان خود را از دست دادند .

خطيب جمعه موقت ميبد با اشاره به اينكه اگر سخنان مقتدرانه رهبر عظيم الشان انقلاب نبود امروز شاهد برگشت ابدان مطهر حجاج به كشور نبوديم گفت: همانطور كه رهبر معظم انقلاب فرمودند بايد ابعاد فاجعه انساني منا با تشكيل كميته حقيقت ياب از كشورهاي آسيب ديده بررسي و روشن شود .

وي تصريح كرد: ما به دولت سعودي و حادثه اسفبار و حزن انگيز منا مشكوكيم چرا كه در اربعين حسيني در كشور عراق جنگ زده كه در چندين كيلومتري آن گروه خشن تروريستي داعش حضور داشت؛ از جمعيت ۲۰ ميليوني زائرين اباعبدالله الحسين همچون تلفاتي را شاهد نبوديم.

امام جمعه موقت ميبد خاطرنشان كرد: اگر كميته حقيقت ياب تشكيل شد و معلوم شد عمدي در كار بوده است به يقين بدانيد پشت اين قضيه امريكا و اسرائيل است.

خطيب جمعه موقت ميبد تصريح كرد: در اين فاجعه تعدادي از نخبگان ما حضور داشتند كه سرمايه هاي كشور بودند كه سالها روي آنها زحمت كشيده بودند و مانند مرحوم حاج حسن دانش از نخبگان و قاريان بين المللي قرآن كريم در استان يزد بودند كه هر هفته بدون هيچ چشم داشتي در اين شهرستان حضور مي يافت و به نوجوانان و جوانان قرآن ياد مي داد.

وي با تسليت اين مصيبت بزرگ به جامعه قرآني و خانواده مرحوم حاج حسن دانش گفت: وي از جوانان مخلص ، بسيجي و سرمايه هاي قرآن استان بودند كه اين حادثه تلخ را به محضر حضرت بقيه الله العظم، مقام معظم رهبري و ملت هاي داغ ديده و ملت بزرگ ايران و مردم استان يزد تسليت مي گويم .

حجت الاسلام حسني در بخش ديگر از سخنان خود با اشاره به بيانات صريح مقام معظم رهبري در ديدار با دريا دلان نيروي دريايي و خانواده هاي آنها به مساله برجام پرداخت و گفت: در قضيه برجام و پس از توافق هسته اي امريكا خود را به آب و آتش مي زند تا با كشور ما مذاكره كند.

امام جمعه موقت ميبد با اظهار تاسف از برخي افراد كه بر سر سفره خون شهدا نشسته اند اما گاها مسئولين را به تشويق با مذاكره با امريكا مي كنند افزود : آنهايي كه قلم مي زنند و نامه مي نويسند يا خود خواب هستند و يا خود را به خواب زده اند بدانند كه مذاكره با امريكا با ديگران متفاوت است.

خطيب جمعه ميبد با بيان اينكه گاهي در فضاهاي مجازي براي انكه ذهن جوانان را مكدر كنند مذاكره با امريكا را به جريان عاشورا پيوند مي زنند و مي گويند در شب عاشورا امام حسين با عمر سعد مذاكره كرد ، افزود: مذاكره امروز به تعبير مقام معظم ولايت داد و ستد است؛ اما امام حسين در شب عاشورا با عمر سعد گفتگو كرد و وقتي ديد كه اثر ندارد او را نفرين كرد بنابراين نبايد مسائل ائمه هدي و عصمت و طهارت را بد تحليل كرد .

وي گفت : امروز نهي صريح رهبري كه زبان ملت و نظام است اين است كه مذاكره با امريكا ممنوع است .

حجت الاسلام حسني تصريح كرد : امريكا و بعضي داخلي ها هم كه خوابند بدانند؛ اين ملت كه ۳۶ سال است با تقديم جوان خود در راه نظام و انقلاب پاي همه مشكلات ايستاده است تا با شيطان دست ندهد ؛ چرا كه امريكا شيطان بزرگ است .

امام جمعه موقت ميبد افزود : امريكاييها نمي خواهند مذاكره كنند بلكه مي خواهند نفوذ كنند اما به فضل الهي ملت ما امروز با حضور بصير جوانان پرشور و حزب اللهي از اين پايگاه معنوي نمازجمعه با رهبر عظيم الشان انقلاب بيعت مي كنند تا آرزوي تسلط بر اين كشور و نفوذ بر اركان اين نظام را آمريكاييها به گور خواهند برد .

وي با اشاره به فرمايشات امام راحل مبني بر اينكه معامله با امريكا معامله گرگ و ميش است گفت : امريكا در صدد تغيير هويت و نظام ماست و همانطور كه رهبري فرمودند مذاكره با امريكا نه به لحاظ شرعي و نه به لحاظ قانوني درست نيست .

ارسال نظرات
آخرین اخبار