رئیس انجمن دوستی ایران و تاجیکستان با اشاره به اینکه 9000 جلد کتاب به کتابخانه ملی تاجیکستان اهدا شد، گفت: تعامل ایران و تاجیکستان در زمینه ادبیات افزایش یابد.
کد خبر: ۸۵۷۹۱۰۷
|
۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: علی‌اشرف مجتهدشبستری در همایش بزرگداشت مهدی اخوان ثالث که در فهرج و خانه پدری این شاعر بزرگ برگزار شد، اظهار داشت: استان یزد یکی از استان‌هایی است که به عنوان مهد فرهنگ و تمدن ایران به حساب می‌آید.

وی خاطرنشان کرد: انجمن دوستی ایران و تاجیکستان با اعلام فراخوانی توانسته 9 هزار جلد کتاب را به کتابخانه ملی تاجیکستان اهدا کند و وقتی فراخوان انجام شد، از خورموج بوشهر هم این کتاب‌ها ارسال شده بود.

مجتهدشبستری تصریح کرد: در تاجیکستان علاوه بر اینکه از لحاظ مذهبی سنی تلقی می‌شوند، احترام به اهل بیت(ع) انقدر زیاد است که اگر دو پسر به آنها داده شود، حسن و حسین نام می‌گیرند یا دخترانشان را فاطمه و زهرا می‌گذارند.

رئیس انجمن دوستی ایران و تاجیکستان با اشاره به تشابهات فرهنگی ایران و عمان به ویژه در زمینه ادبیات و زبان، گفت: ارتباط و تعامل ایران و تاجیکستان در زمینه‌های مختلف به ویژه در زمینه تعامل استاد و دانشجو باید افزایش یابد.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری مراسم‌های بزرگداشت ویژه فرهیختگان، تاثیر این همایش بسیار بالاست چراکه مهدی اخوان ثالث پیش از انقلاب و در زمان طاغوت واقعا مظلوم واقع شده بود.

 

ارسال نظرات