خبرهای داغ:
خبرگزاري بسيج: امام جمعه اهر در خطبه هاي اين هفته نمازجمعه، با اشاره به فرا رسیدن محرم الحرام و هفته امر به معروف و نهی از منکر، تذکر لسانی را در ايام مهم خواند و گفت: این مسئله مورد عنایت رهبر فرزانه انقلاب است و باید از تذکر به یکدیگر ناراحت نشده و كاستي هاي همدیگر را به طریقی به یکدیگر گوشزد كنيم.
کد خبر: ۸۵۷۹۱۷۵
|
۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج در آذربايجان شرقي، حجت الاسلام حاجي زاده افزود: یکی از بحث های مهم، کلیدی، سیاسی، اجتماعی، فقهی، اخلاقی و کاربردی همین مسئله امر به معروف و نهی از منکر بوده و با توجه به آیات متعدد در قرآن، اهمیت این مسئله بر کسی پوشیده نیست.

وی تصريح كرد: امر به معروف و نهی از منکر از وظایف بسیار مهم مؤمنان و عنصر اصلی قیام خونين كربلا همین مسئله بوده است چراكه اگر این دو فریضه پیاده شود جامعه تبدیل به بهشت خواهد شد و یکی از فلسفه های حکومت دینی، تحقق همین امر به معروف و نهی از منکر است.

خطیب نماز جمعه اهر به 25 ذی الحجه سالروز نزول سوره هل اتی در شأن اهل بیت پيامبر(ص) اشاره و بيان كرد: خانواده از ارکان مهم جامعه بوده و دارای اهمیت زیادی است و دشمنان اسلام در همه جوامع دینی و در جمهوری اسلامی خانواده ها را با چالش هایی مواجه كرده اند که بالا رفتن میانگین سن ازدواج در جامعه نمونه ای از این چالش هاست.

وي با توجه به فرمايش رهبري كه دستگاه های فرهنگی باید مقابل بی ارزش جلوه دهندگان نهاد خانواده احساس وظیفه کنند، ادامه داد: مسئولان فرهنگی باید در این زمینه تلاش كنند تا جامعه بیشتر از این با آسیب و ضرر روبرو نشود.

حجت الاسلام حاجي زاده به مناسبت روز جهانی عصای سفید، با آرزوی سلامتی و تندرستی برای نابینایان و افراد آسیب پذیر، يادآوري كرد: این قشر جامعه باید مورد توجه و مساعدت مردم باشند و در رابطه با معابر و ادارات تدابیری اتخاذ شود تا تردد آن ها و ديگر اقشار آسیب پذیر جامعه با مشکل مواجه نشود.

وي در رابطه با فاجعه منا، کمیته حقیقت یاب را مورد تأکید قرار داد و اظهار كرد: باید با تلاش و پیگیری، علل این حادثه روشن شده و عاملان این مسئله فجیع و جنایت انسانی به کیفر برسند که این مسئله مورد تأکید رهبری، دولت و امت اسلامی است.

خطیب نماز جمعه اهر بحث مذاکره با آمریکا را مطرح و خاطرنشان كرد كرد: آنهایی که دنباله رو ارتباط و مذاکره با امریکا هستند باید بدانند که رهبری به طور شفاف بيان كردند که مذاکره با آمریکا ممنوع، مضر و بی فایده است و زمانيكه ولی امر مسلمین تبعات و زیان هایی اين مسئله رو تبيين كردند، از اين پس در جامعه ما، نبايد هیچکس از هیچ تریبونی به هیچ زبانی این مسئله را مطرح كند و این بحث ها باید برای همیشه از جامعه برچیده شود.

وي با اشاره به شهادت سردار همداني در سوريه، بيان كرد: این اتفاقاتی که می افتد به خودی خود نیست و استکبار جهانی از نیروهای مقاومت سیلی خورده و صدمه دیده است و انشاالله با این نیروهای مقاومت، کاخ ستم آن ها را متزلزل خواهیم کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها