مناسب‌سازی فضای‌های آموزشی برای دانش‌آموزان استثنایی اجرایی می شود.
کد خبر: ۸۵۷۹۲۴۷
|
۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان، در جشن عصای سفید در زنجان گفت: زمانی که درباره نیاز‌های این دانش آموزان صحبت می‌شود مهم‌ترین مشکل مناسب‌سازی فضای شهری برای حضور این افراد است

سهیلا فریقی افزود: مناسب سازی فضای شهری علاوه بر مکان‌های عمومی بویژه در مدارس باید اجرایی شود چرا که بخشی از این کودکان کم بینا در مدارس عادی مشغول به تحصیل هستند و در این مدارس هیچ گونه مناسب‌سازی انجام نشده است.

وی اظهار داشت: اجرای مناسب سازی فضای شهری حقی است که می تواند گره‌گشای برخی مشکلات این افراد بویژه برای حضور در جامعه برای تحصیل و اشتغال باشد.

فریقی تصریح کرد: خوشبختانه در زمینه حضور نیرو‌های متخصص در تربیت این کودکان با مشکل مواجه نیستیم و کسانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند از بین افرادی انتخاب شده‌اند که دارای تحصیلات تخصصی مرتبط با این کودکان هستند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان خاطرنشان کرد: توزیع تبلت در بین دانش آموزان کم بینا یکی از برنامه‌هایی که امسال اجرایی شده که 10 دستگاه تبلت بین دانش‌آموزان واجد شرایط به صورت رایگان توزیع شده است.

وی بیان کرد: طبق مکاتبات انجام شده با سازمان آموزش و پرورش، نیازسنجی در این رابطه انجام می‌شود تا در آینده تعداد بیشتری از افراد از دستگاه‌های تبلت رایگان بهره‌مند شوند.

فریقی افزود: : کودکان نابینا و کم‌بینا دارای استعداد‌ها و توانایی ‌هایی هستند که با انجام حمایت‌ و هدایت آنان می‌توان آینده روشن برای آنها ساخت.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان خاطرنشان کرد: این دانش آموزان با داشتن هوش هیجانی بالا و نیز زبان رسایی که برای بیان خواسته‌های خود دارند می‌توانند بسیاری از مشکلات خود را به گوش مسئولان رسانده و تغییراتی را در وضعیت جامعه هدف خود در آینده ایجاد کنند.

ارسال نظرات