آئین سنتی طشت‌گذاری عصر امروز در امامزاده سیدصدرالدین(ع) اردبیل برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۵۷۹۲۴۸
|
۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، رضا ایمانی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اردبیل صبح امروز در جلسه بررسی هماهنگی برگزاری آئین طشت‌گذاری در امامزادگان شهرستان اردبیل اظهار داشت: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اردبیل با همکاری و همراهی هیئت امنای بقاع متبرکه برای اجرای مراسم سنتی طشت‌گذاری در دو بقعه متبرکه در شهرستان‌های اردبیل و سرعین برنامه‌ریزی لازم را کرده است.

وی تصریح کرد:‌ این آئین با شکوه و گستردگی خاصی عصر امروز و روز دوشنبه در امامزادگان سیدصدرالدین(ع) اردبیل و سیدعبدالله اکبر(ع) آتشگاه سرعین اجرا می‌شود که انتظار می‌رود مردم ولایی و حسینی این مناطق حضوری گسترده در این آئین‌ها داشته باشند.

ایمانی بیان کرد: این آئین مذهبی امروز شنبه 18 مهرماه ساعت 14:30 در آستان مقدس امامزاده سیدصدرالدین(ع) و روز دوشنبه 20 مهرماه ساعت 16 در بقعه متبرکه امامزاده سیدعبدالله اکبر(ع) آتشگاه سرعین برگزار می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اردبیل افزود: مراسم روز دوشنبه در امامزاده سیدعبدالله اکبر(ع) آتشگاه با حضور دستجات عزاداری و سینه‌زنی همراه با سخنرانی حجت‌الاسلام اصغری، امام جمعه شهرستان سرعین برگزار خواهد شد.

وی از مردم حسینی و ولایتمدار این دو شهرستان برای شرکت باشکوه در این مراسم‌ها دعوت کرد و گفت: شرکت گسترده مردم در این آئین نشانگر عشق و ارادت اهالی به اهل بیت عصمت و طهارت و به ویژه امام حسین(ع) بوده که با شرکت در این آئین‌ها می‌توانیم از برکات و فیوضات دنیوی و اخروی آن بهره‌مند شویم.

ارسال نظرات