یازدهمین نمایشگاه سیار موزه علوم و فناوری کشور برای نخستین بار در استان اردبیل و به میزبانی دانشگاه محقق اردبیلی گشایش یافت.
کد خبر: ۸۵۷۹۲۵۶
|
۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، محمد نریمانی، معاون پژوهشی دانشگاه محقق اردبیلی در مراسم افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه سیار موزه علوم و فناوری کشور در اردبیل،‌ اظهار داشت: امروزه مراکز علمی و تحقیقاتی دنیا در کنار امور آموزشی و پژوهشی خود به ایجاد روش‌های نوآورانه اقدام کردند و با روش‌های مختلف اقدام به ایجاد پیش‌زمینه‌های علمی و ذهنی می‌کنند.

محمد نریمانی گفت:‌ یکی از این روش‌ها که در اکثر دانشگاه‌های دنیا دنبال شده و در ایران نیز در دانشگاه‌های بزرگ شروع شده،‌ ایجاد موزه‌های علمی و آشنا کردن رده‌های مختلف سنی با پدیده‌های علمی و شاخه‌های مختلف علوم با اهداف مختلف بوده که این اهداف پژوهشی و به کارگیری ظرفیت بسیار غنی منطقه، دانشگاه، دستگاه‌های اجرایی و باروری ذهن خلاق و مستعد دانشجویان و دانش‌آموزان منطقه از اهداف کلان تأسیس موزه تاریخ علوم است.

وی افزود: گرایش ذهن پویای دانش‌آموزان و دانشجویان به بطن تجهیزات و دستگاه‌های علمی و سیر پیشرفت علوم و نمایش پدیده‌های علمی و درواقع ایجاد مکمل برای دروس عملی و علوم مختلف در کنار آزمایشگاه‌ها و تکمیل زنجیره یک تور و گردش علمی و بی‌نظیر از اهداف برگزاری این موزه است.

نریمانی تصریح کرد: دانشگاه محقق اردبیلی هم در این زمینه جزء دانشگاه‌های پیشتاز بوده و در سال گذشته موزه تاریخ علوم اردبیل را مصوب و تآسیس کرده است که مسئولان و حوزه‌های مختلف دانشگاه به طور کامل حامی و پشتیبان این واحد هستند.

وی بیان کرد: این نمایشگاه از 18 الی 22 مهرماه در سالن تربیت بدنی دانشگاه محقق اردبیلی در معرض عموم قرار می‌گیرد.
ارسال نظرات