ر پایان پیکارهای 3 روزه تکواندوکاران در شیاپ چانگ المپیک نظامیان جهان، هوگوپوشان کشورمان موفق به کسب 9 مدال رنگارنگ شدند و در گروه مردان عنوان قهرمانی را بدست آوردند.
کد خبر: ۸۵۷۹۳۶۹
|
۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸

به گزارش خبرگزاري بسيج، بازی‌های المپیک نظامیان جهان (سیزم) از تاریخ هشتم مهرماه به میزبانی شهر "مونگ یونگ" کره جنوبی آغاز و تا 22 مهرماه ادامه خواهد داشت که مسابقات تکواندو از روز پنجشنبه (16 مهرماه) با حضور 229 تکواندوکار از 43 کشور به مدت 3 روز پیگیری شد.

تیم تکواندوی نیروهای مسلح کشورمان که با 12 هوگوپوش در این رقابت‌ها حضور داشت، در پایان جدال 3 روزه تکواندوکاران ایران در نهایت 2 مدال طلا، 4 نقره و 3 برنز را بدست آوردند.

در گروه مردان، تیم 8 نفره کشورمان توسط ابوالفضل یعقوبی در وزن 63- کیلوگرم و سجاد مردانی در وزن 87+ کیلوگرم به مدال طلا دست یافت، مهدی اسحاقی در وزن 54- کیلوگرم، هادی تیران ولی پور در وزن 58- کیلوگرم و سعید رجبی در وزن 80- کیلوگرم نقره گرفتند و سید محمد رفیعی نیز در وزن 74- کیلوگرم به مدال برنز رسید.

بهنام اسبقی در وزن 68- کیلوگرم و مرتضی شیری در وزن 87- کیلوگرم از کسب مدال بازماندند.

هدایت این تیم برعهده، محمدرضا زوار بعنوان سرمربی و رجبعلی نعیمی، جلال چروکی و سید محمد داوودی بعنوان مربی بود.

در گروه بانوان، تیم 4 نفره ایران، یک مدال نقره و دو برنز را کسب کرد. ناهید کیانی در وزن 46- کیلوگرم به مدال نقره دست یافت و هانیه اخلاقی در وزن 67- کیلوگرم و فاطمه روحانی در وزن 73- کیلوگرم دو نشان برنز را بدست آوردند. فرزانه صاحبی، نماینده وزن 62- کیلوگرم، نیز از کسب مدال بازماند.

ندا زارع هدایت تیم زنان را برعهده داشت.

در پایان این رقابت‌ها و با اعلام جدول "امتیازی" مسابقات، تیم ایران در گروه مردان با دو مدال طلا، 3 نقره و یک برنز قهرمان شد و در گروه بانوان چین با 3 مدال طلا، 3 نقره و یک برنز عنوان نخست را بدست آورد. در مجموع گروه بانوان و مردان نیز امتیاز دو تیم ایران و چین برابر شد تا هر دو کشور در جایگاه اول قرار بگیرند.

مسابقات تکواندو در بازی‌های المپیک ارتش‌های جهان، G2 بود و به دارندگان مدال طلا 20 امتیاز، نقره 12 امتیاز و برنز 7.2 امتیاز در راستای افزایش امتیازات رنکینگ المپیک، برای کسب سهمیه المپیک ریو 2016 تعلق گرفت.


ارسال نظرات