طلسم 14 ساله باز هم شكسته نشد؛ ايران برابر عمان در مسقط به تساوي يك- يك رسيد.
کد خبر: ۸۵۷۹۳۷۱
|
۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲
به گزارش خبرگزاري بسيج، بعد از تساوي برابر تركمنستان، پيروزي مقابل گوام و هند، شاگردان كرش اين بار به مسقط رفته بودند تا در چهارمين مسابقه در انتخابي جام جهاني 2018 برابر عمان به ميدان بروند، تيمي كه 14سال از آخرين پيروزي برابر آن مي‌گذشت اما پنج‌شنبه روز كرش و شاگردانش نبود. آنها در بازي مقابل عمان نمايش ضعيفي داشتند و شكل بازي ايران در اين بازي هرگز به سازمان‌يافتگي مسابقات قبلي نبود و مي‌توان گفت بازي ايران هرگز شكل نگرفت. 

به همين خاطر هم ملي‌پوشان براي گلزني به ارسال‌هاي اشكان دژآگه از سمت راست و اميري از جناح چپ و ضربات نهايي توسط طارمي و آزمون چشم دوخته بودند. عماني‌ها نيز بارها با استفاده از قدرت شوت‌زني حمله‌وران خود صاحب فرصت شدند كه نتوانستند ضربات نهايي را دقيق بزنند اما در دقايق زيادي ايران را تحت فشار گذاشتند و بخت‌هاي خوبي روي دروازه ايران خلق كردند، با وجود برتري در ابتداي نيمه اول موفق به حفظ گل زده نشدند و با يك تساوي ايران را صدرنشين اين گروه نگه داشتند. 

در اين مسابقه ابتدا اين عماني‌ها بودند كه در دقيقه 50 مزد بازي برترشان را گرفتند و به گل رسيدند. ارسال از جناح راست و تعلل مدافعان و عليرضا حقيقي باعث شد تا سعد در تير دوم صاحب فرصت شود و دروازه ايران را باز كند. البته سيدجلال حسيني در دقيقه 70 اين گل را تلافي كرد. مدافع پيش‌تاخته ايران روي يك ضربه ايستگاهي به خط حمله ايران اضافه شد و موفق شد روي ارسال احسان حاج‌صفي و شلوغي جلوي دروازه گل تساوي را به ثمر برساند تا در روزي كه عماني‌ها به قول پل لوگوئن، سرمربي مشهور فرانسوي اين تيم، بهترين بازي سه سال اخيرشان را انجام دادند، مسابقه با تساوي 
يك-يك به پايان برسد. 

كرش: روز ما نبود
سرمربي پرتغالي كه بعد از دو پيروزي، نوار بردهاي تيمش قطع شده با ناراحتي وارد سالن نشست خبري شد و درباره نمايش ضعيف شاگردانش به دو دليل اشاره كرد: «يكي اينكه عمان تيم برتر ميدان بود و توانستند توانايي‌هاي خود را بهتر نشان دهند، دليل دوم اين بود كه هرچه خواستيم بازيكنان را با درجه آب و هوا تطبيق دهيم، نشد و براي بازيكنان ايراني هميشه در چنين هوايي بازي كردن دشوار است. شك نداريم كه ايران بازي خوبي انجام نداد با توجه به اينكه عمان با سيستم دفاعي پنج نفره بازي مي‌كرد، فشار زيادي را تحمل كرديم و كنترل زيادي در وسط زمين نداشتيم با تغييرات در نيمه دوم سعي كرديم وسط زمين را بيشتر كنترل كنيم و تحرك بيشتري داشتيم.» البته او از آينده گفت و مسابقاتي كه تيم پيش‌رو دارد و البته خط و نشان براي تلافي اين نتيجه در تهران: «نتيجه تساوي را مي‌توان اينطور هم ديد كه توانستيم در مسير صعود يك امتياز بگيريم و حالا در تهران ميزبان آنها هستيم كه مطمئناً كار دشواري در تهران دارند. چهار بازي هنوز باقي مانده است و سه ديدار در خانه داريم. در خانه ما، رقبا كار سخت‌تري خواهند داشت و سعي مي‌كنيم بتوانيم نتيجه بگيريم.»
پل لوگوئن، سرمربي فرانسوي عمان برخلاف كرش از شاگردانش راضي بود و نمايش بازيكنانش را تحسين كرد: «هيچ خطري از طرف ايران ما را تهديد نمي‌كرد هيچ كدام از حملاتشان به دروازه ما نرسيد. در سه سال اخير بهترين بازي عمان بود و به سمتي مي‌رويم كه بهتر از اين هم بشويم. كاري كرديم كه در بازي مسلط شويم و سه نقطه از زمين را مدنظر داشتيم اما آنها كاملاً نقاط را پوشانده بودند و دوندگي فوق‌العاده‌اي داشتند.»

ايران صدرنشين ماند
با اين تساوي، ايران هشت امتيازي شد و با توجه به تفاضل بهتر نسبت به عمان، صدرنشين گروه D باقي ماند. در اين گروه گوام با هفت و تركمنستان با چهار و هند با صفر امتياز در رده‌هاي سوم تا پنجم قرار گرفته‌اند. با شروع دور برگشت مسابقات، 21 آبان تيم ملي فوتبال ايران در تهران ميزبان تركمنستان است.
ارسال نظرات