رئیس جهاد کشاورزی خاتم مطرح کرد:

توسعه واحدهای گلخانه‌ای؛ مهمترین اهداف و برنامه‌های «اقتصاد مقاومتی»

رئیس جهاد کشاورزی خاتم گفت: توسعه واحدهای گلخانه‌ای از مهمترین اهداف و برنامه‌های «اقتصاد مقاومتی» است که مورد حمایت جهاد کشاورزی است.
کد خبر: ۸۵۷۹۴۲۹
|
۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۵:۴۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خاتم، سید اسماعیل یزدانی رئیس جهاد کشاورزی خاتم در زمینه پتاسیل های کشاورزی شهرستان در زمینه «اقتصاد مقاومتی» اظهار داشت: شهرستان خاتم از پتانسیل های خوبی در این زمینه برخوردار است که میتوان از آن به دو بخش صنایع کوچک و بزرگ نام برد .

یزدانی گفت: در بخش صنایع کوچک می توان از مشاغل خانگی، بسته بندی انواع مواد غذایی از محصولات کشاورزی (سنتی - صنعتی) و گیاهان دارویی و پرورش طیور نام برد که این زمینه تا حدودی موفق عمل کرده ایم ولی در بخش صنایع بزرگ احتیاج به سرمایه گذاری بلند مدت داریم .

وی افزود: در بحث «اقتصاد مقاومتی» در حوزه کشاورزی عمده توجه به صنایع کوچک شده است چون زمینه اشتغال بالایی دارند .

یزدانی گفت: توسعه واحدهای گلخانه‌ای از مهمترین اهداف و برنامه‌های «اقتصاد مقاومتی» است که مورد حمایت جهاد کشاورزی است . و در این زمینه با احداث سه مجتمع بزرگ گلخانه ای در شهرستان به آن جامع عمل پوشانده ایم .

وی خاطر نشان کرد:: مناطق بافت قدیمی شهرستان به دلیل وجود اقیلم مناسب پتانسیل خوبی برای کاشت گیاهان دارویی است .

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان از خانوار عشایر که در این منطقه وجود دارد به عنوان یکی از بهترین پتانسیل های شهرستان نام برد و اظهار داشت: نقش ارزنده عشایر در تحقق اقتصاد مقاومتی بر هیچ فردی پوشیده نیست.

یزدانی افزود: سبک زندگی و نگاهی که عشایر به زندگی دارد می تواند در اصلاح الگوی مصرف و سبک زندگی جامعه امروزی موثر واقع شود.

یزدانی در پاسخ به این سوال که با توجه به اهمیت بخش کشاورزی در زمینه اشتغالزایی دولت چه کمکی در این زمینه انجام داده است ؟ گفت: در بحث صدور مجوز کشاورزی در بخش های مختلف و همچنین تامین تسهیلات مورد نیاز، دولت کمک های فراوانی در این حوزه داشته است .

 

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان، مهمترین دغدغه این اداره را مشکل تضمین فروش محصولات کشاورزی ، کمبود و عدم استقبال مردم در مورد بسته بندی محصولات کشاورزی و همچنین بحث آب و استفاده بهینه از آن نام برد و خاطر نشان کرد : در زمینه مصرف بهینه با برگزاری کلاس های آموزشی به کشاورزان تا حدودی در این راه موفق بودیم .ولی در این زمینه بهترین کار فرهنگ سازی است .


ارسال نظرات