خبرهای داغ:
تدبیر و مدیریت شورای اسلامی شهر گرگان باعث شد که خبرنگاران که همیشه کنار شورا بودند در مقابل شورا قرار بگیرند.
کد خبر: ۸۵۷۹۴۶۶
|
۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، امسال انتخابات هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر گرگان پیچیده شده بود و بعد از عدم تشکیل دو جلسه انتخابات هئیت رئیس شورای شهر گرگان بالاخره زهرا نورا کرسی ریاست شورا را در هجدهم شهریور ماه سال جاری به خود اختصاص داد.

 بر اساس آرای اعضای شورا صفرعلی پایین محلی به عنوان نایب رئیس، علیرضا پزشکپور سخنگو، مهران فدوی منشی اول و ابراهیم جرجانی منشی دوم در این جلسه معرفی شدند.

از تاریخ هشت تا 15 مهر ماه جلسات متعددی در شورای اسلامی شهر گرگان جهت تعیین و تکلیف اعضا و هیئت رئیسه کمیسیون‎های داخلی برگزار شد.

قانونی بودن انتخابات اعضای کمیسیون‎های شورای گرگان

در نهایت در دویست وشانزدهمین جلسه رسمی، غیر علنی و فوق العاده جلسه شورای اسلامی گرگان اعضای پنج نفره کمیسیون‎های بانوان و خانواده، کمیسیون نظارت، بازرسی، حقوقی و پاسخگویی به شکایات، کمیسیون توسعه، عمران، حمل و نقل شهری و معماری و شهرسازی، کمیسیون اداری، مالی و بودجه، کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، کمیسیون خدمات شهری، فضای سبز و زیست شهری با ذکر صلوات انتخاب شدند و همچنین انتخاب اعضای کمیسیونها یک بار دیگر بصورت کلی نیز رأی گیری بعمل آمد.

لازم به ذکر است در دویست و سیزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر گرگان تعداد اعضای کمیسیون‎های شورای اسلامی شهر گرگان از هفت تن به پنج نفر کاهش پیدا کرده بود و موافقان کاهش اعضای کمیسیون های علت را در افزایش دقت و رصد هدف دار و پخته تر مسائل شهری به منظور رفع آن و ارایه خدمات بهتر به شهروندان اعلام کردند.

اما گویا تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر گرگان نسبت به انتخابات اعضای کمیسیون‎های شوری اسلامی شهر گرگان به این شکل معترض بودند و خواستار اجرای قانونی و رای گیری مجدد شدند.

به نظر می‎رسد نحوه برگزاری این انتخابات مورد تایید فرمانداری گرگان قرار گرفته است و اعتراض تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر گرگان به جایی نرسیده است.

و با بررسی افراد غایب در دویست و هفدهمین جلسه رسمی و علنی شورا شاید یکی از دلایل برگزار نشدن این جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر گرگان همین اعتراض به برگزاری انتخابات اعضای کمیسیون ها باشد.

به هر حال امروز اتفاقات شورای اسلامی شهر گرگان باعث شده که سایه حواشی از روی سر نمایندگان پارلمان مردمی شهر گرگان برداشته نشود و دود آن نیز به چشم اصحاب رسانه رفته باشد چرا که دویست و هجدهمین جلسه شورای اسلامی شهر گرگان با سهمیه بندی خبرنگاران همراه بوده است.



قرار گرفتن خبرنگاران در مقابل اعضای شورا گرگان

با آغاز دویست و هجدهمین جلسه شورای اسلامی قرار بود که خبرنگاران دعوت شده در این صحن در جایگاه و خبرنگارانی که در این صحن دعوت نشده بودند در قسمت ملاقات مردمی قرار بگیرند.

تدبیر و مدیریت شورای اسلامی شهر گرگان باعث شد شب گذشته خبرنگارانی که همیشه کنار شورا بودند در مقابل شورا قرار بگیرند و در جایگاه ملاقات مردمی بنشینند.

و جای تامل دارد هفت خبرنگاری که شورا برای این شب در نظر گرفته بود از آمدن به صحن شورا خودداری کردند.

اما موضوعی که باید به آن توجه شود این است که آیا دعوت خبرنگاران بر اساس نوبت چه ضرورتی داشت؟ در گذشته همیشه خبرنگاران که علاقمند به رویدادها و وقایع شهرگرگان بودند در صحن شورا حاضر میشدند و ضمن مطالبه حقوق شهروندان از اقدامات شورا برای آنکه شهر گرگان به یک آرمان شهر تبدیل شود حمایت میکردند.

قطعا یکی از دلایل سهیمهبندی خبرنگاران در صحن شورای اسلامی حواشی به وجود آمده در سالهای اخیر بر این شورا است اما مسئولان شورا باید بدانند که به عنوان نماینده مردم باید نماینده دیگری از مردم را بپذیرند و هر میزان خبرنگاران را به درستی تکریم کنند در حقیقت مردم را تکریم کردند چرا که کانال اطلاع رسانی و آگاهی بخشی مردم محسوب میشوند.

ناگفته نماندبه نظر می‎رسد تقسیم بندی خبرگزاریها و رسانهها کاری نادرستی است چرا که رسانهها در زمینههای گوناگون فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی قلم میزنند و سانسور یک بخش از رسانهها مثل آن میماند که شورای اسلامی شهر گرگان بخواهد تنها در یک بخش فعالیت کند.

علی رقم آنکه مردم همواره مسائل را از رسانههای گوناگون دنبال میکنند اما با توجه به گستردگی جامعه و اطلاعات،برخی از رسانههای جمعی مخاطب خاص خود را دارند و بر این اساس است که رسانههای ورزشی، اجتماعی،فرهنگی و اقتصادی در استان شکل گرفته است و قطعا عدم دعوت یک بخش منجر به سانسور اطلاعاتی خواهد شد و این سوظن نسبت به شورا ایجاد خواهد کرد.

اگر چه حضور خبرنگار یا مردم در صحن علنی مانعی ندارد اما فاصله ایجاد شده قطعا منجر به فاصله اطلاع رسانی خواهد شد و شاید برخی از رسانه ها این موضوع را به عنوان بی‎حرمتی به رسانه تلقی کنند امید است که اعضای شورای اسلامی شهر گرگان با تدبیر بیشتری نسبت به سهیمه بندی خبرنگاران توجه داشته باشند.

این حقیقت انکار ناپذیری است که حضور خبرنگاران در شورای اسلامی شهر گرگان باعث شده که اعضای شورای اسلامی شهر گرگان مطالبات مردم را به جدیت پیگیر باشند و قطعا عدم حضور چهرهها و خبرنگارانی که در شورا همواره مردم را برای رسیدن به حق کمک میکنند باعث میشود مردم نیز کمتر به صحن علنی شورا مراجعه کنند وحتما این موضوع مورد انتظار شورای اسلامی شهر گرگان نیست.

داود خاندوزی

ارسال نظرات
پر بیننده ها