رئيس شبكه بهداشت و درمان كوثر گفت: در راستای حفظ وارتقای سلامت شهروندان بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیر بهداشتی در این شهرستان کشف و معدوم سازی ش
کد خبر: ۸۵۷۹۴۸۱
|
۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کوثر،دکتر عمران خسروی، در حاشیه معدوم سازی مواد غذایی فاسد در گیوی اظهار کرد:در راستای حفظ و ارتقای سلامت شهروندان و مسافران در قالب برنامه طرح تشدید کنترل اماکن عمومی و مراکز عرضه مواد غذایی در شش ماهه اول سال جاری ماموران بهداشتی این اداره 400 مورد بازدید از مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی شهرستان كوثر انجام دادند.

وی بیان کرد: در نتیجه ي این بازرسی ها یک تن مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف از قبیل انواع شیرینی جات، کنسروجات و مواد لبنی کشف شده و در محل دفن زباله هاي شهري معدوم شد.

اين مسئول گفت: واحد هاي صنفی متخلف پس از تشکیل پرونده به تعزیرات حکومتی معرفی شدند و اخطار کتبی و جريمه براي برخي از آنها صادر می شود.

وی با تاکید بر اینکه ماموران بهداشت محیط این شهرستان بر تهیه و توزیع مواد غذایی نظارت های جدی دارند، اظهار کرد: مواد غذایی متعدد و متنوعی در اشکال گوناگون تهیه، تولید و عرضه می شود و امکان نظارت های دقیق وجود ندارد.

خسروي مشارکت های جدی آحاد مردم در کنترل و شناسایی مواد غذایی فاسد و غیر قابل مصرف را بسیار مهم عنوان و خاطرنشان کرد: تحقق این امر بسیاری از معضلات ناشی از آن را کاهش می دهد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کوثر همچنین به بازرسی از اماکن گردشگری و آب های معدنی اشاره کرد و گفت: به منظور پیشگیری از بیماریهای منتقله از آب وغذا این شبکه نسبت به افزایش بازرسی های بهداشتی از مراکز عرضه مواد غذایی حساس و اماکن عمومی و گردشگری همچون آبگرم معدنی گیوی اقدام کرده است.

ارسال نظرات