خبرهای داغ:
رئیس کمیسیون شورایاری شورای اسلامی شهر قزوین:
رئیس کمیسیون شورایاری شورای اسلامی شهر قزوین بیان داشت: بیش از 19 هزار واحد صنفی در سطح شهر قزوین وجود دارد.
کد خبر: ۸۵۷۹۴۸۹
|
۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین؛ محمدرضا صدیقی رئیس کمیسیون شورایاری شورا در جلسه این کمیسیون که با هدف تشکیل شورایارای صنفی و با حضور رئیس سازمان نظام پزشکی استان و نایب رئیس اتاق اصناف برگزار شد، افزود: یکی از مهمترین اهداف و برنامه های کمیسیون شورایاری ارتباط تخصصی با جامعه و پیگیری امور به شکل ویژه و صنفی است.

وی با اشاره به جلساتی که کمیسیون شورایاری با سازمان نظام پزشکی، اتاق اصناف، سازمان های تاکسیرانی و باغستانها به شکل فنی و تخصصی برگزار کردند، گفت: از آنجاییکه موضوعات و بحث های تخصصی از سوی مردم کمتر انعکاس می یافت، کمیسیون شورایاری تصمیم گرفت و مصوب کرد که به شکل تخصصی با اتحادیه ها و صنوف مختلف ارتباط برقرار کند.

این عضو شورا با اشاره به اهداف و چشم اندازهای ترسیم شده، گفت: نقطه نظرات خوبی در این جلسه مطرح شد و میهمانان ضمن بیان مشکلات حوزه مربوطه خود، قول پیگیری برای حل موضوعات مطروحه را از اعضای شورا شنیدند.

رئیس کمیسیون شورایاری با بیان اینکه بیش از 19 هزار واحد صنفی در سطح شهر قزوین وجود دارد، بیان کرد: در کنار جامعه ی عظیم و گسترده اصناف، بازاریان، تجار و کسبه، بیش از دو هزار پزشک، بیش از چهار هزار تاکسیران در قزوین فعالیت دارند.

وی تصریح کرد: همچنین در کنار اینها، بیش از دو هزار و 500 هکتار باغستان سنتی نیز تحت پوشش و اداره افرادی است که به عنوان باغدار در قزوین فعالیت دارند و می توانند ایده ها، نظرات و پیشنهادهای خود را با شورایاران تخصصی خود مطرح کنند تا به همین شکل به شورای شهر منتقل شود.

صدیقی تصریح کرد: شورایاران متخصص در صنوف مختلف همچون جامعه پزشکی، کسبه، بازاری، تاکسی ران و یا باغدار انتخاب می شوند و به عنوان شورایار اصلی ارتباط مؤثر و سازنده ای با شورا خواهند داشت تا موضوعات و مسائل مشترک شهروندی و یا صنفی را ضمن برقراری تعامل دو سویه پیگیری و حل نمایند.

با توجه به اینکه شورایاران محلات از بدو شکل گیری تاکنون در حوزه کاری خود بسیار فعال هستند و به نحو خوب و شایسته ای ساماندهی شدند و شورا از نظرات آنها بهره مند می شود، شورای شهر تصیم گرفته تا موضوعات مختلف را هم به شکل تخصصی و صنفی بررسی کند.

1011/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها