معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه:
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با تأکید بر اینکه مردم باید توسط زبان گویای ستادهای استانی در مورد اوصاف داوطلبان و نمایندگان توجیه شوند، گفت: باید با قوانین مجلس شورای اسلامی مملکت را پیش ببریم و اجازه ندهیم صرف نظر از قانون برای کشور برنامه ریزی کنیم.
کد خبر: ۸۵۷۹۵۰۹
|
۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از سمنان، محمدباقر الفت در نشست بصیرتی که با حضور پاسداران سپاه قائم آل محمد(عج) و تیپ 12 قائم(عج) استان سمنان در حسینیه امام خمینی این یگان برگزار شد، اظهار داشت: باید همه تلاش ها معطوف به ایجاد جامعه ای با اطمینان خاطر همراه با فضایی امن در برگزاری انتخابات حاکم شود.

وی با تأکید بر اینکه نباید فضای نظارت به معنای دخالت معنا شود و امر صحت انتخابات بی اثر نشان داده شود، افزود: با توجه به تمام حساسیت های موجود نباید هدفی جز حفظ امانت در کوران انتخابات وجود داشته باشد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه خاطرنشان کرد: ستادهای انتخاباتی را در استان ها و شهرستان ها ایجاد کنیم و از این ایام تلاش و برنامه ریزی های خود را برای جلوگیری از تخلفات انجام دهیم.

الفت با بیان اینکه فرهنگ پیشگیری از تخلفات در کشور آسیب پذیر است؛ اظهار داشت: باید فضا به گونه ای باشد که گریزی از اقدامات انتخاباتی همراه با رعایت فرهنگ صحیح انتخابات برای داوطلبان وجود نداشته باشد.

نباید از فرهنگ صحیح و عقلایی تبلیغات انتخاباتی فاصله بگیریم

وی افزود: به هر میزان که از فرهنگ صحیح و عقلایی تبلیغات انتخاباتی فاصله بگیریم، باید خود را آماده کنیم که رفتار انتخاباتی هم بر هم ریخته شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه بیان کرد: افراد دست اندرکار اعم از مسئولان ستادهای شهرستانی، هواداران و حمایت گران مال انتخابات جلسات ویژه ای برگزار شود و توصیه های لازم ارائه شود و البته کار ستاد نباید برگزاری جلسه و گرفتن مصوبه باشد.

الفت بیان کرد: این دوره باید فعالیتها در کنار مصوبات انجام شود؛ هر چند شاهد انباشت مصوبات هستیم و در حقیقت مصوبات به منصه ظهور نمی رسد.

وی عنوان کرد: مصوبات ستاد عملیاتی و مؤثر باید با تدبیر انتخاب و به تأیید برسد که مراحل قبل، حین و بعد از انتخابات از حیث پیشگیری از تخلفات را پوشش دهد و گرنه اتفاق نامیمونی صورت می گیرد که تبعات خوبی ندارد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در خصوص اوصاف داوطلبان و نمایندگان تصریح کرد: اگرجمهوری اسلامی دارای مجلس شورای اسلامی قوی و نمایندگان قانون محور، دلسوز، مردمی، ملت دوست، وطن پرست و عاقبت اندیش و افراد متخلق به اخلاق افرادی که از بطن جامعه بیرون آمده باشند؛ باشد، کشور از بن بست هایی که شاهد آن هستیم به راحتی خارج می شود.

اجازه ندهیم صرف نظر از قانون برای کشور برنامه ریزی شود

الفت با تأکید بر اینکه مردم باید توسط زبان گویای ستادهای استانی در مورد اوصاف داوطلبان و نمایندگان توجیه شوند، گفت: باید با قوانین مجلس شورای اسلامی مملکت را پیش ببریم و اجازه ندهیم صرف نظر از قانون برای کشور برنامه ریزی کنیم.

وی با بیان اینکه قانون قوی باید در اختیار داشته باشیم، تأکید کرد: قانون به تصویب نمی رسد؛ مگر اینکه نمایندگان، صحیح، دقیق و سریع و بدون دخالت احساسات و با تدبیر عمل کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با اشاره به آثار منفی رشد قمیت ارز در یک پروسه زمانی خاص که همگی به خاطر دارند، گفت: مجلس باید به سرعت به مقابله تبعات منفی می رفت؛ ولی ما هیچ حرکتی از مجلس ندیدیم و همه بیننده این صحنه بودند و نگاه کردند که استخوانهای این ملت زیر این بار خُرد شد.

نظام نیازمند مجلسی قوی است

الفت با تأکید بر اینکه نظام ما نیازمند مجلسی قوی تر از یکی دوره های گذشته است، اظهار داشت: امروز جمهوری اسلامی بحثش، بحث یک قدرت منطقه ای نیست؛ نظام ما به یک قدرت جهانی تبدیل شده است و اینها ادعا نیست؛ دنیا چندین ما با تمام توان ظاهر و پنهان در یک جنگ دیپلماتیک مقابل ایران قرار گرفت و این به معنای اقتدار نظام مقدس جمهری اسلامی است.

وی تصریح کرد: دنیا نمی تواند جمهوری را پاور کند و در پوشش نگه دارد و با الفاظ کذب او را متصف به رفتارهای غیرانتسانی، تروریست کند و دیگر نمی تواند ما را حامی تروریسم معرفی کند باید ماهیت ایران را ببیند و به دنیا نشان دهد.

دستگاه تقنینی در نهایت قدرت باشد

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: این نظام با این اقتدار باید دستگاه تقنینی اش در نهایت قدرت باشد؛ ما تلاش می کنیم فضا را به گونه ای آماده کنیم که مردم بتوانند نمایندگان خوب را شناسایی و آنها را روانه مرجعی کنند که بشود عصاره ملت.

الفت بیان کرد: دستگاه های اجرایی با توانی مضاعف آماده هستند، یک حرکت رو به جلو را انجام دهند و وضعیت را به سمت بهتری بکشانند.

وی با بیان اینکه قوانین متناسب با اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی نداریم، افزود: ما نیاز به ابزار قوی و قانونی داریم نباید فکر کنیم می توانیم هر حرکتی بدون قانون انجام دهیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با تأکید بر اینکه اجازه هیچ کاری نداریم مگر اینکه قانونگذار صلاحیت انجام آن را داده باشد، گفت: این صلاحیت را باید مجلس ایجاد کند و او باید خود را متناسب با فرامین رهبری تنظیم و برای ما ابزار نبرد با محوریت مدیریت جهادی تولید کند.

الفت باید تلاش کنیم در این دوره هم انتخابات با درجه قابل قبولی از صحت و سلامت انجام شود؛ گفت: صیانت از دستاوردها و آرمان های انقلاب بر عهده سپاه پاسداران و پیشگیری از وقوع بر عهده قوه قضایی و اجرای بر عهده دستگاه های اجرایی است و نظارت بر انتخابات به موجب قانون اساسی به عهده شورای نگهبان است.

وی افزود: باید این مرزها وجود داشته باشد و به حقوق و تکالیفمان آشنا شویم که اگر اعمال کنیم، بقای نظام تضمین و تأمین است.


ارسال نظرات
پر بیننده ها