عضو کمیسیون برنامه وبودجه مجلس با تأکید بر اینکه رکود اقتصادی ربطی به نرخ خوراک واحدهای پتروشیمی ندارد گفت: به نظر می‌رسد نامه چهار وزیر به روحانی با هدف کاهش قیمت خوراک پتروشیمی باشد اما با توجه به سوددهی بالای این واحد، کاهش نرخ غیرمنطقی است.
کد خبر: ۸۵۷۹۵۱۰
|
۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، موسی‌‌‌الرضا ثروتی با اشاره به این که چهار وزارتخانه اقتصاد، کار، صنعت و دفاع باتوجه به اینکه در برخی از واحدهای پتروشیمی سهام‌دار هستند برای خروج از رکود اقتصادی و افزایش خرید سهام واحدهای پتروشیمی در بورس به دنبال کاهش قیمت خوراک واحدهای پتروشیمی‌ هستند گفت: البته وزیر نفت نیز تاکنون در مقابل این خواسته مقاومت کرده است.

عضو کمیسیون برنامه وبودجه مجلس گفت: وزیر نفت معتقد است در برخی کشورها مانند آمریکا نرخ خوراک گاز واحدهای پتروشیمی حدود 40 تا 50 سنت برای هر متر مکعب است پس دلیلی ندارد که نرخ خوراک در ایران ارزان‌تر باشد.

نماینده مردم بجنورد در مجلس با بیان اینکه یکی از گمانه‌زنی‌ها این است که چهار وزیر مورد نظر با هدف کاهش قیمت خوراک گاز پتروشیمی‌ها اقدام به نوشتن چنین نامه‌ای کرده‌اند تصریح کرد: برخلاف آنچه که این چهار وزیر اعلام کرده‌اند، نرخ خوراک پتروشیمی‌ها تأثیری بر رکود اقتصادی در کشور ندارد؛ چرا که هم اکنون واحدهای پتروشیمی‌ سود مناسبی دارند.

وی با اشاره به اینکه طبق قانون رفع موانع تولید، قیمت‌گذاری خوراک واحدهای پتروشیمی به دولت واگذار شده است گفت: اگرچه قیمت‌گذاری نرخ خوراک به دولت واگذار شده است اما قطعاً کارگروهی که اقدام به تعیین نرخ خوراک گاز واحدهای پتروشیمی می‌کنند باید دلایلی منطقی برای کاهش قیمت داشته باشد. وقتی برخی واحدهای پتروشیمی 400 درصد سودآوری دارد دلیلی ندارد قیمت خوراک کاهش یابد.

ارسال نظرات