دبیر مجمع قاریان استان لرستان از برگزاری مراسم بزرگداشت قاریان جان باختخ در فاجعه منا در خرم آباد خبر داد.
کد خبر: ۸۵۷۹۵۲۱
|
۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، پیروز عزیزی با اشاره به برگزاری مراسم بزرگداشت جان باختگان قرآنی حادثه منا درتالار شهید آوینی شهرستان خرم آباد ،افزود: میهمان ویژه این مراسم قاری بین المللی قرآن،حاج حمید شاکرنژاد است که خود از بازماندگان حادثه منا و از کاروان قرآنیان است.
وی با اشاره به اینکه فاجعه اسفناک منا داغ بزرگی برای جامعه قاریان کشور است،اظهار داشت:در راستای تکریم جان باختگان فاجعه منا ،متولیان فرهنگی استان با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و مجمع قاریان استان لرستان این مراسم را برگزار می کنند.
عزیزی گفت:نماینده ولی فقیه در استان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان از سخنرانان این همایش هستند.
وی با اشاره به انجام مداحی و پخش کلیپ هایی از قاریان فاجعه منا اظهار داشت:همچنین در این همایش بیانیه جامعه قرآنی استان در رابطه با محکومیت آل سعود و پیگیری مطالبات قرآن در رابطه با جان باختگان خانه خدا، قرائت می شود.
این همایش یک شنبه، 19 مهرماه سالجاری در تالای شهید آوینی شهرستان خرم آباد برگزار می شود.
به گزارش خبرنگار بسیج،بی تدبیری و سوئ مدیریت مسئولان سعودی در مراسم حج امسال همزمان با روز عید قربان و هنگام حرکت زائران برای رمی جمرات سبب شد که شماری از حجاج ایرانی از جمله دو قاری ممتاز بین المللی محسن حاجی حسنی و امین باوی در این حادثه جان باختند.

منبع: ایرنا


ارسال نظرات