قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: طرح جامع برخورد با سیگار قاچاق که ۲۰ برند معروف را شامل می‌شود، هفته گذشته در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصویب و نهایی شد که برخورد از مرزها آغاز و تا توزیع در پشت ویترین ادامه دارد.
کد خبر: ۸۵۷۹۵۲۵
|
۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، مجتبی خسروتاج در مورد ‌آخرین طرح برخورد با قاچاق کالا از جمله سیگار،‌ موبایل و پوشاک گفت: طی جلسه‌ای که هفته گذشته با حضور نماینده تمام دستگاه‌های متولی برگزار شد، برنامه جامع مبارزه با قاچاق کالا در بخش سیگار تدوین و تصویب و طی آن نقش تمام دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها هم مشخص شد.

معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت به این نکته اشاره کرد که طی این طرح برنامه زنجیره‌واری برای برخورد با قاچاق سیگار از پشت مرزها و در کشورهای همسایه،‌ لب مرز، گمرکات، در بخش حمل‌ونقل، انبارها و شبکه توزیع دیده شده است.

وی گفت: 20 برند معروف سیگار که نه مجوز واردات رسمی دارند و نه در داخل تولید می‌شوند، مشمول این طرح شده که در هر یک از مراحل ورود به کشور به عنوان کالای قاچاق در هر کجایی که دیده شود، کشف و ضبط می‌شوند.

به گفته این مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت با این کار وظایف دستگاه‌های نظارتی آسان‌تر شده و امکان تشخیص کالای قاچاق را راحت‌تر خواهند داشت.

خسروتاج تأکید کرد: در این برنامه وظایف وزارت بهداشت، وزارت صنعت و اتحادیه‌های صنفی و دستگاه‌های نظارتی مانند ناجا به طور شفاف مشخص شده است، تا بتوان برخورد قاطع و صریح با قاچاق سیگار که سالانه ارز زیادی را از کشور خارج می‌کند، انجام داد.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین از پیگیری طرح برخورد با قاچاق موبایل هم خبر داد و گفت: این طرح هم برای نهایی شدن در دستور کار قرار دارد و طرح برخورد با پوشاک قاچاق هم در حال انجام است که ابلاغیه آن طی یک ماه اخیر به اتحادیه‌ها ابلاغ شد و در مرحله اول برخورد با برندهای قاچاق در دستور کار است.

به گزارش فارس، سیگار، پوشاک، موبایل و تبلت و لوازم آرایشی و بهداشتی از جمله کالاهایی هستند که حجم عمده آنها از طریق قاچاق و مبادی غیررسمی بدون پرداخت حقوق و عوارض دولت و گمرک وارد کشور می‌شود که مضاف بر این کیفیت آنها چندان مورد تأیید نبوده و در برخی موارد به سلامت مردم نیز آسیب می‌رساند.

ارسال نظرات