استان اردبیل یکی از مراکز گردشگری سلامت خواهد بود

مشاور معاون سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: استان اردبیل به عنوان یکی از مراکز اصلی گردشگری سلامت در دنیا خواهد بود که می تواند سهم عمده ای در بازارهای جهانی بویژه برای کشور های همسایه باشد.
کد خبر: ۸۵۷۹۵۲۸
|
۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از سرعین، نخستین همایش ملی گردشگری پایدار با رویکرد گردشگری ورزشی،‌ سلامت و محیط زیست از 14مهر ماه به مدت سه روز به میزبانی شهرستان سرعین در سالن همایش صدف برگزار شد.
در این همایش که با حضور 380 نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاهها و فعالین عرصه گردشگری و مسئولان کشوری و استانی برگزار شد سخنرانان با اشاره به جایگاه شهرستان سرعین در توسعه گردشگری استان اردبیل و همچنین توسعه گردشگری ورزشی و گردشگری پزشکی و سلامت در استان اردبیل ایجاد منطقه ویژه اقتصادی و گردشگری شهرستان سرعین را در تحقق این مهم موثر دانستند.

فتایی دبیر اولین همایش ملی گردشگری پایدار گفت : توجه به مدیریت و توسعه پایدار گردشگری، گردشگری و محیط زیست، گردشگری و اقتصاد، گردشگری و میراث فرهنگی و گردشگری و منابع طبیعی از محورهای پیش بینی شده برای این همایش بود.
فتایی تصریح کرد: 210 مقاله از 20 استان کشور در این زمینه‌ها به دبیرخانه همایش ارسال شده بود که پس از بررسی 140 مقاله به عنوان مقالات برتر انتخاب شدند.
وی افزود: از میان مقالات برتر سه مقاله در زمینه گردشگری ورزشی حائز دریافت 3 جایزه ویژه از طرف هیئت ورزش‌های همگانی استان و 3 مقاله برتر سخنرانی و 3 مقاله برتر پوستر هم از طرف بنیاد ملی نخبگان شدند.
شال بافان مشاور معاون سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور نیز گردشگری سلامت را به عنوان مهمترین و تاثیرگذارترین صنعتهای گردشگری در دنیا عنوان کرد و افزود استان اردبیل به عنوان یکی از مراکز اصلی گردشگری سلامت در دنیا خواهد بود که می تواند سهم عمده ای در بازارهای جهانی بویژه برای کشور های همسایه باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار